جانشین ریاست المصطفی:

نقطه مطلوب ما پیوند خانواده المصطفی با تفکر امام حسینی است

جانشین ریاست المصطفی در گفت‌وگو با مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون تسهیل حضور طلاب در مراسم باشکوه اربعین را ارائه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه السلام)، خاطرنشان کرد: شرکت طلاب و کارکنان جامعةالمصطفی در مراسم شکوهمند اربعین‌ حسینی توفیقی برای این مجموعه است و در نزدیک به دو دهه گذشته، طلاب ما به اشکال مختلف در برنامه سیاسی،‌ عبادی و معنوی اربعین حضور داشتند. امسال نیز طلاب المصطفی برای شرکت در این آیین تدارک لازم را دیده اند و از ۱۹ مردادماه اولین کاروان طلاب المصطفی حرکت خود را آغاز نمود.

وی با اشاره به خدمت رسانی طلاب و کارکنان المصطفی به زائران اربعین، اظهار داشت: از ویژگی‌های اربعین حسینی این است که همه المصطفائیان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در این آیین باشکوه بذل مال و خدمت می‌نمایند و از سر اخلاص، حضوری پررنگ و باشکوه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با اذعان بر مشارکت حدود ۲۰ هزار نفر از طلاب و خانواده های المصطفی در برنامه اربعین امسال،‌ ابراز داشت: طلاب المصطفی و خانواده‌های آنان از نمایندگی های مختلف قم، اصفهان،‌ تهران، آشتیان، خراسان و … حضور قابل توجهی در برنامه اربعین دارند.

جانشین ریاست المصطفی با اشاره به همکاری صورت گرفته با نیروی انتظامی برای صدور ویزای زیارتی با حداقل هزینه برای طلاب غیرایرانی،‌ خاطرنشان کرد: همچنین در قراردادی با بیمه،‌ طلاب با هزینه خود برای این سفر مشمول بیمه درمانی هستند و خوشبختانه تا کنون نیز مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در مورد مسئله اسکان، نمایندگی المصطفی در عراق و برخی دیگر از مسئولان توانستند اماکنی برای اسکان در نجف و کربلا را در زمان بندی مناسب برای طلاب مهیا نمایند و همانند سایر زائران اباعبدالله(علیه السلام)، ‌انشالله طلاب ما نیز از این بابت با دغدغه‌ای مواجه نخواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین خالق‌پور با اشاره به ساماندهی طلاب در قالب گروه‌های فعال فرهنگی، اظهار داشت: طلاب ما ‌در زمینه ترجمه، پاسخگویی به سوالات و.. طی مسیر در خدمت زائران قرار دارند و همچنین با توجه به حضور پیروان سایر ادیان و مذاهب در این آیین باشکوه، طلاب ما در مسیر کاروان حضور تبیینی خواهند داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی مختلف صورت گرفته در زمینه اربعین، یادآور شد: در این زمینه امسال گام‌های جدیدی برداشته شده است و ‌انشالله از این پس طلاب ما به صورت منظم و افتخاری در طی سال، پژوهش‌ها، نشست‌های علمی و همایش‌هایی را پیرامون موضوع قیام امام حسین(علیه السلام) و اربعین رقم خواهند زد تا دنیا بیش از این با اربعین و این ظرفیت بزرگ برای تحول جهان آشنا شوند.

جانشین ریاست المصطفی با تاکید بر ضرورت پوشش خبری و رسانه‌ای مراسم اربعین، ابراز داشت: گام به گام جریان اربعین ظرفیت فوق العاده‌ای دارد و باید این ظرفیت‌های ماندگار ثبت و ضبط گردد. خوشبختانه روابط عمومی المصطفی این وظیفه را به خوبی دنبال می‌نماید.

حجت الاسلام والمسلمین خالق‌پور در پایان با تاکید بر اهمیت ایجاد پیوند ماندگار میان خانواده طلاب المصطفی با معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام)، تصریح کرد: ‌بهترین و روان ترین مسیر برای تحقق این هدف، پیوند با امام حسین(علیه السلام) و جریان عاشورا در حوزه احساس و معرفت است. المصطفی به عنوان یک مرکز علمی رسالت‌مدار، زمینه‌های این پیوند اعتقادی را فراهم نموده و تا کنون گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته است و امیدواریم در رسیدن به نقطه مطلوب که گره خوردن مجموعه خانواده المصطفی با تفکر امام حسینی است، موفق باشیم.