تقدیر از پژوهشگران المصطفی در همایش بین المللی جایگاه زن در جهان اسلام

از اساتید و پژوهشگران مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعة المصطفی در همایش بین المللی جایگاه زن در جهان اسلام تقدیر شد.

این همایش با محوریت کنفرانس، تعریف اسلام و مکاتب غربی از زن، نقش زنان در تحولات اجتماعی و رشد و تعالی جامعه ، نظام حقوقی زنان و نهاد خانواده، تبیین نقش مادری و همسری در تقویت و صیانت خانواده ، زنان محور اصلی فرهنگ بین نسل ها در تالار فرهنگسرای غدیر شهر شهریار استان تهران برگزار شد.

میهمانان بین‌المللی از کشورهای آلمان ، نیجریه، جمهوری آذربایجان، اکوادور، ونزوئلا و پژوهش‌گران داخلی و مدیران، کارشناسان و اساتید مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعة المصطفی در این همایش حضور داشتند.

همچنین آقای دکتر ابوبکر صلاتی از کشور نیجریه و خانم مریم از کشور اکوادور از اساتید مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی به عنوان سخنران ویژه کنفرانس به ارائه بحث پرداختند.

مقاله «بررسی جامعه شناختی نظام خانواده در اسلام ـ با تاکید بر شیوه‌های مقابله خانواده اسلامی با چالش‌ها و کارکردهای ساختاری خانواده» از دکتر داود صفا مدیر گروه مطالعات اسلامی منطقه اروپا، آمریکا و آفریقای غیر عربی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و ارائه دکتر استفان فریدریش شفر استاد مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و مقاله «جایگاه زن در جامعه اسلامی از منظر حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) از آقای مجتبی نجفی از پژوهشگران مؤسسه آموزش های کوتاه مدت به عنوان مقالات برتر همایش معرفی شد و همچنین مورد تقدیر قرار گرفتند.

خاطرنشان می شود ۲۰۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، تاجیکی و فرانسه به دبیرخانه کنگره جایگاه زن در جهان اسلام ارسال شد که ۱۰ مورد پس از ارزیابی داوران برگزیده شد.

لازم به ذکر است این همایش از سوی استانداری تهران، دانشگاه های آزاد اسلامی شهر قدس، ملارد و صفادشت و همکاری علمی و اجرایی موسسه آموزش های کوتاه مدت جامعة المصطفی برگزار شد.