جانشین ریاست المصطفی در دیدار به مناسبت روز خبرنگار:

جنس کار خبر دارای ابعاد قدسی است

به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، کارکنان اداره کل روابط عمومی جامعةالمصطفی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور دیدار کردند.

جانشین ریاست المصطفی در این دیدار ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از خدمات روابط عمومی المصطفی در حوزه خبر، اظهار داشت: کار خبر تنها یک حرفه تخصصی و علمی نیست و با توجه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی آن، از قداست برخوردار است.

وی خبرنگاری را به نوعی نخستین شغل انبیاء دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر کسی است که از جانب خداوند برای مردم از متن جامعه، گذشتگان و عالم ملکوت خبر می‌آورد و اراده الهی را به بشر مخابره می‌نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور با اشاره به تعبیر روز قیامت به «نبأ عظیم»، خاطرنشان کرد: قیامت میزانی است که اندازه و وزن افراد در آن سنجیده می‌شود و از نبأ عظیم به حضرت امیرالمومنین(علیه‌السلام) نیز تأویل شده است زیرا ولایت‌پذیری نیز یک معیار برای سنجش بشر است.

وی جنس خبر را دارای ابعاد قدسی دانست و گفت: جنس کار شما مقدس است هرچند ممکن است در این لباس نیز افرادی نیات شوم خود را دنبال نمایند؛ اما جنس کار ظرفیت رسیدن به مقام قدسی را دارد که لازمه آن عبور از مرحله نگاه صرفا خبری به نگاه تبیین‌گر و رسالت محور است.

جانشین ریاست المصطفی، طراحی، اولویت‌دهی، تنظیم و جهت‌دهی اخبار بر اساس نگاه رسالت‌مدار را برای خبرنگاران جامعةالمصطفی ضروری برشمرد و تصریح کرد: مرکز خبر المصطفی باید انعکاس همه اخبار و رویدادهای مجموعه را با رعایت اولویت‌ها سامان بخشد و برای خود شأن زعامت و راهبری قائل گردد و البته تحقق این رویکرد نیازمند مطالعه و کار علمی است.

وی جریان‌سازی را اوج کار خبری و رسانه‌ای دانست و یادآور شد: المصطفی در مسیر حرکت به سوی قله‌هاست و در این مسیر نوع خبررسانی از تحولات و رویدادها قطعا موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور گرفتار شدن در چهارچوب اسباب و ابزار را بدترین آفت حوزه خبر خواند و گفت: در جریان تحولات غزه، تمام رسانه‌های متعلق به ابرقدرت‌های جهان در خدمت رژیم صهیونیستی قرار داشت اما جریان رسانه‌ای جبهه مقاومت با هوشیاری به شکلی فضا را در دست گرفت که تمام غول‌های رسانه‌ای در حاشیه قرار گرفتند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه آقای دکتر الله‌اکبری، مدیرکل روابط عمومی المصطفی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، توجه ویژه مسئولان المصطفی به حوزه رسانه و خبر را شایسته تقدیر دانست و گزارشی از عملکرد مرکز خبر و اطلاع‌رسانی المصطفی در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ارائه نمود.