مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)

مراسم سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی در این مراسم با عرض تسلیت شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، به ذکر ایام خلافت و امامت آن امام پرداخت.

وی خاطرنشان ساخت: امام حسن (علیه السلام) در ابام امامت خود دچار دو مشکل عمده بود؛ نخست خلافت معاویه و دوم جهل مردم که این جهل مردم باعث شد امام در صلحی تحمیلی خلافت را به معاویه واگذار کند.

سخنرانی مراسم در ادامه یادآور شد: معاویه گروهی از خواص را با تطمیع و پول و مقام فریب داد و خرید و عوام را با ترساندن و تهدید و رعب از معاویه و لشکر شام و ایجاد شایعه و صلح خواهی امام حسن (علیه السلام) فریفت.

وی بحث امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) را تفاوت میان حق و باطل خواند و تصریح کرد: به همین علت امام حسن(علیه السلام) مفاد صلحنامه را طوری نوشتند که معاویه نتواند از آن سوء استفاده کند؛ گرچه معاویه با همان ترفند تهدید و تطمیع، امور و قصد خود را پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی در پایان خاطرنشان کرد: امام با سبک زندگی اسلامی اقدام به فرهنگ سازی و تبیین مسیر درست اسلام نمودند. پاسخ به شبهات معاندان، تقسیم و بخشش اموال با فقرا، سفرهای پیاده به حج، دستگیری نیازمندان و تبیین درست مسایل و معارف اسلامی از جمله این اقدامات بود.