عزاداری شام غریبان فاطمی در نمایندگی المصطفی در استان مرکزی

همزمان با شام غریبان حضرت زهرا(س) مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) با حضور طلاب مشغول به تحصیل در نمایندگی المصطفی (ص) در استان مرکزی و آحاد مردم شریف این شهر ودلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ،در مصلی ایت الله دانش(ره) شهرستان آشتیان برگزار شد.

در این مراسم طلاب مومن و مردم انقلابی و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت آشتیان  به صورت نمادین مراسم تشییع حضرت زهرا(س) را از مقابل نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه (ص) در آشتیان تا مصلی این شهر برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم، در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند در غم شهادت بانوی دو عالم گریستند و با حمل پرچم های عزا و سینه زنی در مظلومیت دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) اشک ماتم ریختند و سالروز شهادت آن حضرت را گرامی داشتند.

در این مراسم نمادین تابوت هایی بر دوش عاشقان اهل بیت علیهم السلام حمل می شد و شرکت کنندگان در مراسم در غم شهادت این بانوی فداکار اسلام بر سر و سینه کوبیدند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سپاسی در جمع عزادران بانوی دوعالم بیان داشت: تک تک لحظه های زندگی ام ابیها بهترین الگوی رفتاری برای ما و  بزرگترین درسها از زندگی سرشار از ایمان آن حضرت می باشند که می توانند تحولّی عمیق در دلهای خفته و پژمرده از غفلت و نادانی انسانها در تمامی قرون و بالاخص در عصر حاضر ایجاد کنند. امید است با پیروی از ائمه اطهار علیهم السلام بتوانیم زندگی پر از معنویت و ایمان برای خود و جامعه خود بسازیم.

مراسم تشییع پیکر نمادین پیکر حضرت فاطمه زهرا که نماد صبر و برد باری و ولایت‌مداری بود هر ساله در شام غریبان شهادت آن حضرت به همت نمایندگی المصطفی (ص) در استان مرکزی برگزار می‌شود.