دیدار اعضای دبیرخانه اجلاس طلاب اهل قلم با رئیس المصطفی

اعضای دبیرخانه اجلاس طلاب اهل قلم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه با آیت الله دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط دبیرخانه اجلاس و نمایندگی المصطفی در استان خراسان، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس، ویژه آثار منتشره طلاب نمایندگی خراسان، در کنار جشنواره سراسری المصطفی که همه ساله با عنوان شیخ طوسی برگزار می شود، اقدام شايسته اي است که می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

آیت الله دکتر عباسی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه های پژوهشی در میان طلاب جامعةالمصطفی، ابراز داشت: توانمندسازی پژوهشگران یکی از برنامه های مهم جامعةالمصطفی به شمار می آید و طرح هایی نیز در این زمینه توسط معاونت پژوهش دنبال می شود؛ مانند طرح مربیان پژوهشي كه با استفاده از ظرفیت اساتید المصطفی و برگزاری کارگاه های پژوهشی، منجر به آشنایی طلاب با مهارت های جدید پژوهشی از جمله در حوزه هوش مصنوعی، و شکوفایی استعدادهای پژوهشی خواهد شد.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان آثار علمی دانش پژوهان را به عنوان سرمایه دانشی المصطفی حائز اهمیت دانست و تاکید کرد باید تلاش شود ضمن حراست از این آثار و تقدیر از صاحبان آثار علمی برجسته، تا حد امکان این سرمایه ارزشمند توسط انتشارات المصطفی به مرحله چاپ و نشر برسد.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالح، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان پیشینه ای از برگزاری این اجلاس ویژه طلاب غیرایرانی نمایندگی خراسان ارائه نمود.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فاضل، معاون پژوهش نمایندگی خراسان و رئیس پژوهشکده بین المللی امام رضا(علیه السلام)، به ارائه گزارشی از اجلاس طلاب اهل قلم پرداخت و گفت: اين اجلاس تلاش مي كند تا زمینه ساز تحقق شاخص های پژوهشی در سند راهبردی نمایندگی خراسان گردد.

وی تکمیل و تصحیح وضعیت آثار در سامانه پژوهشگران، شناسایی و معرفی طلاب اهل قلم، زمینه سازی حمایت هدفمند از پژوهشگران، عرضه آثار و تبیین دستاوردهای علمی طلاب المصطفی و بهره مندی از ظرفیت های علمی طلاب در دستیابی به ماموریت های جامعةالمصطفی را از دیگر اهداف اجلاس خواند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فاضل با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه اجلاس در ۱۵ خرداد سال جاری، یادآور شد: آخرین مهلت دریافت آثار تا ۳۱ مرداد و زمان ارزیابی تا ۱۰ شهریور خواهد بود. همچنین اعلام نتایج و تجلیل از برترین های اجلاس برای تاریخ ۲۰ شهریور برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: فراخوان اجلاس در دو بخش کتب چاپ شده و دارای مجوز نشر و مقاله چاپ شده در نشریات رتبه الف و ب صادر شده است.

معاون پژوهش نمایندگی خراسان در پایان با اشاره به دریافت اطلاعات ۱۲۰۰ نفر از پژوهشگران این نمایندگی از طریق سامانه پژوهشگران المصطفی و دعوت حضوری و تلفنی از آنان و ارسال پیامک اطلاع رسانی، یادآور شد: تا کنون ۱۶۹ نفر از ملیت های افغانستان، پاکستان، هند، ایران، عراق، نیجریه، آذربایجان، تاجیکستان، میانمار، بنگلاش و اندونزی آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمودند که مجموع آثار دریافتی شامل ۳۷۶ عنوان کتاب تالیفی و ترجمه و ۱۵۸ عنوان مقاله به ده زبان مختلف می شود.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوبخت، مدير انتشارات بین المللی المصطفی و آقای دکتر الله اکبری، مدیرکل بین الملل المصطفی برگزار شد، پیشنهاداتی پیرامون ارتقای برگزاری این اجلاس ارائه شد.