نشست علمی نقش زنان در حادثه عاشورا

نشست علمی- فرهنگی تحت عنوان« نقش زنان در حادثه عاشورا» در مدرسه علمیه سجادیه ولایت غور که از مدارس همکار نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید و طلاب خواهر برگزار گردید.

در این نشست آقای سجادی کارشناس و خانم فاطمه واعظ زاده دبیر علمی بود.

نشست با تلاوت قرآن کریم توسط خانم فوزیه محسنی آغاز شد و سپس برنامه های متنوع فرهنگی اجرا گردید، در ادامه آقای سجادی در رابطه با نقش زنان در حادثه عاشورا توضیح داد.

وی نقش زنان در حادثه عاشورا را با بیان نقش همسر زهیر ابن القین برجسته دانست و گفت: در رهنمای و هدایت زهیر ابن قین همسرش بنام دلهم نقش خوبی را ایفا نموده است.

وی افزود: نمونه دیگری که در حادثه عاشورا اتفاق افتاده زمانی است که جوان ده ساله در عاشورا شهید گردیده بنام عمرو ابن جناده، دشمن سر این جوان را به طرف مادرش انداخته ولی این مادر شجاع سر فرزندش را به طرف دشمن رها ساخته گفت ما چیزی را که برای خداوند  دادیم پس نمی گیرم.

آقای سجادی در ارتباط با نقش بی بدیل حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در حادثه ی عاشورا توضیح داد و خاطر نشان ساخت: اگر حضرت زینب(سلام الله علیها) در جریان حادثه عاشورا نمی بود چنین عاشورا و چنین اربعین میلیونی بعد از چهارده قرن وجود نداشت،

در ادامه وی ابزار داشت: یکی از پیام های عاشورا و اربعین حسینی (علیه السلام) رعایت کامل حجاب برای یک زن مسلمان است.