نشست علمی «ویژگی های پیامبر گرامی اسلام(ص)»

نشست علمی- فرهنگی «ویژگی های پیامبر گرامی اسلام(ص)» در مدرسه علمیه معراج ولایت غزنی که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید وطلاب خواهر و کارشناسی آقای علی نقی محسنی برگزار گردید.

نشست با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس برنامه های فرهنگی از جمله: شعر، مقاله و نوحه اجرا گردید و در ادامه آقای محسنی در رابطه با ویژگی های پیامبر گرامی اسلام(ص) صحبت نمود و گفت: طبیعت زندگی بشر به گونه ای است که علاقه به الگوبرداری از افراد موفق دارد. در بخش های مختلف زندگی الگوهای مختلفی مطرح است، یک کسی در امور سیاسی، کسی در امور ورزشی، هنری، فرهنگی و … افرادی به عنوان الگو مطرح هستند و ما سعی می کنیم از آنها الگو برداریم تا نظیر آنها به موفقیت دست پیدا کنیم. اما تمام این الگوها دارای نواقصی هستند شاید در زمینه ورزش الگوی کاملی باشد اما در ابعاد دیگر زندگی ممکن است کامل نباشد، شخصیت بزرگ پیامبر گرامی اسلام(ص) الگوی کامل و بی نظیر برای همه مسلمانان است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص)، دارای ویژگی‌های شخصیتی برجسته‌ای بود که او را به عنوان یک الگو برای بشریت معرفی می‌کند. او با صداقت و راستگویی شناخته می‌شد و به همین دلیل لقب «امین» را دریافت کرد. مهربانی و رحمت او نسبت به مردم، به ویژه نیازمندان و یتیمان، از ویژگی‌های بارز شخصیت او بود. همچنین، او دارای قدرت رهبری و مدیریت بود و توانست جامعه‌ای متشکل از افراد مختلف را به سوی وحدت و همبستگی هدایت کند. اخلاق نیکو، تواضع و فروتنی، و همچنین صبر و استقامت در برابر مشکلات و چالش‌ها از دیگر ویژگی‌های او به شمار می‌رود. پیامبر (ص) همواره به دنبال عدالت و انصاف بود و در تعاملات خود با دیگران، احترام و محبت را سرلوحه کار خود قرار می‌داد. این ویژگی‌ها باعث شد که او نه تنها در زمان خود، بلکه در طول تاریخ به عنوان یک شخصیت الهی و انسانی مورد احترام و محبت قرار گیرد.