تبیین چالش های خانواده و راه حل های آن در سیره فاطمه زهرا(س)

چالش های خانواده و راه حل های آن در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در نشست پژوهشی با رویکرد گفتمان فاطمی تبیین و تشریح شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در نشست پژوهشی با رويكرد گفتمان فاطمي با موضوع چالش های خانواده و راه حل های آن در سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی در آخرالزمان مردم از جنگ و خونریزی به ستوه می آیند و ما معتقدیم که جامعه بشری در آخر الزمان به حدی می رسد که ندای انسان منجی را می پذیرد.

وی موضوع خانواده را یکی از مهمترین چالش های دنیای معاصر ذکر کرد و افزود: در چنین دنیایی مطرح کردن اندیشه فاطمی درباره خانواده تحفه ای برای بشریت است و شما به عنوان مسلمان و دوستدار فاطمی اگر بتوانید فرهنگ فاطمی درباره خانواده را مطرح کنید دنیا تشنه این معارف است.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی خاطرنشان ساخت: اعتقاد داریم اسلام دین فطری است و به دلیل فطری بودن همه قلب های پاک آن را می پذیرند. احترام به ازدواج و زوج و زوجه، خانواده و تشکیل خانواده بر اساس فطرت اسلامی است و حیا و عفت در فطرت انسان ها جا دارد.

وی ضمن تشکر از ارائه دهندگان مقالات این نشست پژوهشی ابراز داشت: موضوع چالش های خانواده در دنیای مدرن مانند بارانی در زمین های تشنه است. پیام و خطاب این کنفرانس مانند باران شفابخش دردهای دنیای مدرن است.