دیدار مدیرکل صداوسیمای استان قم با رئیس جامعةالمصطفی

مدیرکل سازمان صدا و سیمای استان قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با آیت الله دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به آقای پهلوانیان و همراهان وی به معرفی المصطفی، پیشینه و فعالیت های علمی و آموزشی آن در داخل و خارج از کشور پرداخت و گفت: المصطفی عضو اتحادیه های معتبر دانشگاهی جهان است و هم اکنون پذیرای ده ها هزار دانش پژوه از ۱۳۰ ملیت مختلف در شعب داخل و خارج از کشور است.

وی با اشاره به ارائه رشته های جامعةالمصطفی در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی، اظهار داشت: جامعةالمصطفی علاوه بر آموزش های حضوری، از تجربه سه دهه ارائه آموزش های غیرحضوری از طریق دانشگاه مجازی برخوردار است و رشته های این دانشگاه به ده زبان تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. همچنین موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی المصطفی سالانه میزبان هزاران نفر از دانشجویان، اساتید و فراگیران از سراسر جهان است.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به پذیرش فراگیران از مذاهب مختلف اسلامی در واحدهای داخل و خارج از کشور المصطفی، ابراز داشت: بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت در نمایندگی جامعةالمصطفی گلستان و سایر مراکز المصطفی در خارج از کشور بر اساس مبانی مذهب خود به تحصیل اشتغال دارند و حتی برخی واحدها پذیرای دانشجویان از سایر ادیان هستند.

وی یکی از خدمات ارزشمند جامعةالمصطفی را آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دانست و تصریح کرد: المصطفی در این عرصه از تجربیات ارزشمندی برخوردار است و سهم بسزایی در توسعه یادگیری زبان فارسی در سراسر جهان دارد. بر اساس برآورد صورت گرفته، صدها هزار نفر تا کنون از طریق المصطفی زبان فارسی را آموخته اند که فرصت بسیار خوبی را برای بخش های مختلف کشور از جمله سازمان صداو سیما فراهم نمود است.

رئیس جامعةالمصطفی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جایگاه و رسالت مهم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امروز سنگین ترین تهاجم فرهنگی و رسانه ای تاریخ علیه ملت ایران، از سیاه نمایی و ترسیم فضای رویای کاذب تا تخریب باورها و ارزش های اخلاقی حکم فرماست و امکانات رسانه ای ما نیز قابل قیاس با دستگاه تبلیغاتی دشمن نیست. با این وجود رسانه های رسالت مدار همچون سازمان صدا و سیما با تکیه بر پیام انسانی و معنوی انقلاب اسلامی می توانند در جهان نقش آفرین باشند. طلاب المصطفی نیز در این عرصه از ظرفیت ها و توانمندی هایی برخوردار هستند که زمینه ساز همکاری های خوبی میان دو مجموعه خواهد بود.

قم کانون خردورزی و تولید اندیشه برای تمدن آینده بشری است

گفتنی است در ادامه رئیس صدا و سیما ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله دکتر عباسی، بر لزوم رویکرد تمدنی به ظرفیت های معنوی، علمی و هویتی استان قم تاکید کرد و اظهار داشت: کانون خردورزی و گرانگاه تولید اندیشه برای تمدن آینده بشری شهر مقدس قم است.

وی ادامه داد: نهاد مبارک جامعةالمصطفی نیز در قالب ویژگی های خود از ظرفیت های علمی، انسانی و استعداد معنوی ارزشمندی برخوردار است و نقش مهمی در این رسالت تاریخی ایفا می نماید.

آقای پهلوانیان بهره مندی رسانه ملی از برخی ظرفیت های المصطفی را موجب تحولی چشمگیر در حوزه رسانه و اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: ظرفیت های طلاب المصطفی پشتوانه مهمی برای فعالیت های رسانه ای صدا وسیما به شمار می آید و امیدواریم از این پس شاهد هم افزایی بیشتری در این عرصه میان دو مجموعه باشیم.

گفتنی است در ادامه این دیدار که با حضور جمعی از معاونان و مسئولان جامعةالمصطفی و سازمان صداوسیمای استان قم برگزار شد، دو طرف پیرامون زمینه های گسترش همکاری های رسانه ای و تدوین تفاهم نامه همکاری گفت وگو و تبادل نظر کردند.