جانشین ریاست المصطفی در اختتامیه برنامه‌های هفته پژوهش:

نمایشگاه هفته پژوهش باید بیانگر ظرفیت‌های پژوهشی المصطفی در خارج از کشور باشد

مراسم اختتامیه برنامه‌های هفته پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خالق‌پور، جانشین ریاست المصطفی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق‌پور در سخنان خود در این مراسم، خدمت در جامعةالمصطفی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: امسال نیز معاونت پژوهش خوش درخشید و با مدیریت عالمانه و همه جانبه به امور مختلف پژوهش در طول سال و هفته پژوهش که بیانگر ظرفیت های سالانه المصطفی است، عملکرد بسیار خوبی به جای گذاشت.

وی توجه به ظرفیت‌های پژوهشی المصطفی از جمله استادان، طلاب، مذاهب، مدارس و … را بسیار مهم دانست و اظهار داشت:‌ غفلت از ظرفیت‌ها و بهره نگرفتن از آن در جای خود، نوعی از کفر نعمت به شمار می‌آید. بخشی از این ظرفیت، نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی المصطفی بود که کار بسیار ارزشمندی به شمار می‌آید.

جانشین ریاست المصطفی با تاکید بر اهمیت آرایش محتوایی مناسب در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، خاطرنشان کرد: ارائه متراکم محتوا در نمایشگاه مطلوب نیست. نمایشگاه باید بیانگر ظرفیت‌ها باشد؛‌ در این زمینه نمایشگاه هفته پژوهش جامعةالمصطفی از امتیاز بسیار خوبی برخوردار بود و این نمایشگاه توانسته است رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

وی ارتباط آموزش و پژوهش در یک مرکز علمی را بسیار ضروری خواند و اذعان داشت:‌ آموزش و پژوهش باید مدام در پیکره نظام المصطفی همراهی و هم طرازی داشته باشند. پژوهش باید شانه به شانه آموزش فرصت پیدا نماید و تلاش نماییم کاستی‌های پژوهشی آموزش خود را جبران نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، پژوهش را روح کالبد آموزش دانست و گفت:‌ اگر این مسئله مورد توجه نباشد دانش پژوه ما توانایی استفاده از معلومات خود در متن جامعه را نخواهد داشت. باید این کاستی‌ها شناسایی شود و راه کار رفع آن پیدا شود. امیدواریم برای سال آینده چند گام به جلو برای تحقق آموزش پژوهش محور که جزء رسالت‌های المصطفی است، برداریم.

وی فهم پژوهشی را نیازمند تبیین دانست و اظهار داشت:‌ تبیین چگونگی ساماندهی و مدیریت پژوهشی توسط مراکز و مدارس جامعةالمصطفی از وظایف معاونت پژوهش المصطفی به شمار می‌آید و ضروری است این معاونت در جهت تکمیل سند پژوهشی المصطفی و اجرایی سازی کامل آن اقدام نماید.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی در پایان ابراز داشت:‌ قطعا اگر نمایشگاه هفته پژوهش المصطفی بیانگر ظرفیت‌های پژوهشی نمایندگی‌های خارج از کشور المصطفی باشد، بسیاری از مراکز و مجموعه‌های علمی درخواست بهره‌مندی از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی را خواهند داشت.

استقبال قابل توجه مراکز علمی از نمایشگاه هفته پژوهش المصطفی

گفتنی است در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی، معاون پژوهش جامعةالمصطفی در سخنانی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران و همکاران در برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی جامعةالمصطفی، ابراز داشت:‌ آثار بسیار خوبی در این نمایشگاه به عنوان آثار جدید ارائه گردید که جای خرسندی بسیاری دارد. امیداریم بتوانیم در آينده پشتیبانی و حمایت بیشتری از مدارس و نمایندگی‌های المصطفی در امور پژوهشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با وجود آنکه تبلیغات چندانی برای نمایشگاه امسال وجود نداشت؛ اما استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه به ویژه از سوی مراکز و نهادهای علمی صورت پذیرفت و  زمینه‌ساز همکاری‌های علمی و پژوهشی میان المصطفی و دیگر مراکز علمی و دانشگاهی گردید.

معاون پژوهش المصطفی یکی از مزایای برگزاری نمایشگاه را معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی المصطفی برشمرد و ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم جامعةالمصطفی بین المللی بودن آن است که اگر این ویژگی در نمایشگاه‌ توانمندی‌های المصطفی ظهور و بروز بیشتری داشته باشد، برکات بسیار زیادی را در عرصه جهانی به همراه خواهد داشت.

شایان ذکر است مراسم اختتامیه برنامه‌های هفته پژوهش جامعةالمصطفی با معرفی و تجلیل از واحدهای برتر پژوهشی جامعةالمصطفی به کار خود پایان داد.