آیین آغاز سال جدید تحصیلی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی

آیین آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی صبح امروز با سخنرانی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

آیت الله دکتر عباسی در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) و فرارسیدن سال جدید تحصیلی، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام حلقه وصل میان انسان و عالم ملکوت است و برخلاف دانش رایج بشری، هیچ شک و تردیدی در حقیقت تعالیم الهی که از طریق پیامبر رحمت به ما رسیده است، وجود ندارد.

وی برگزیده شدن پیامبر از میان مردم برای انتقال پیام های آسمانی را دلیلی برای اسوه و الگو بودن آن حضرت برای بشریت دانست و اظهار داشت: قرآن کریم دلسوزی نسبت به مردم و رنج بردن از گمراهی آنان را از ویژگی های پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) برشمرده است؛ پیامبری که حریص بر هدایت مردم بود و رحمتی از جانب خداوند بر همه عالمیان است.

رئیس جامعةالمصطفی تعالیم هدایت بخش رسول گرامی اسلام را در سه محور جهان بینی، آداب نظام زندگی و اخلاق قابل تقسیم بندی دانست و افزود: یکی از مهم ترین آموزه های پیامبران الهی ارائه یک شناخت کامل و جامع از عالم است. تبیین نظام زندگی فردی و اجتماعی مطابق با آن جهانبینی و آموزش صفات و فضائل اخلاقی از دیگر آموزه هایی است که انسان امروز بیش از هر زمان نیازمند آن است.

وی علوم انسانی با نگاه مادی را در خدمت سلطه گران و در جهت تضییع حقوق ملت های جهان دانست و خاطرنشان کرد: حداقل در علوم انسانی تفاوت نگاه، جهانبینی و مبانی در عملکرد و نتیجه آن آشکار است؛ لذا نگاه معنوی و الهی به علوم انسانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای پایه ریزی یک تمدن عدالت محور و از پیش نیازهای آن است.

آیت الله دکتر عباسی ادامه داد: جامعةالمصطفی افتخار دارد در این مسیر همراه با دیگر مراکز پیشگام در علوم انسانی اسلامی، به سهم خود نقش آفرین بوده است. نوع نگاه ما به علوم انسانی باید بسیار متعالی تر از گذشته باشد. در این مجموعه ما ابتدا باید به رسالت طلبگی خود توجه داشته باشیم و به کار علمی خود به عنوان پیش فرض ارائه یک تمدن الهی برای بشریت نگاه نماییم.

وی با اشاره به وجود رقبایی با پیشینه طولانی در علوم انسانی، اظهار داشت: فعالیت در حوزه علوم انسانی کاری اساسی است و نظریه پردازان واندیشمندان باید سال ها تلاش نمایند تا در شکل دهی علوم انسانی با رویکرد الهی به توفیقاتی دست یابند. البته تا کنون در این عرصه قدم هایی برداشته شده است و ان شاء الله با همت شما این حرکت به نقاط شکوهمندی خواهد رسید.

رئیس جامعةالصمطفی مجتمع علوم انسانی اسلامی را از مراکز راهبردی المصطفی برشمرد و تصریح کرد: قطعا راه پیش روی ما بسیار طولانی تر از مسیر پیموده شده است اما معتقدیم با تلاش و پشتکار می توان با سرعت دوچندان ادامه مسیر را طی نمود.

آغاز سال تحصیلی علوم انسانی