دیدار مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با رئيس جامعةالمصطفی

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به همراه جمعی از معاونان و مسئولان این پژوهشگاه با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با آیت الله دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مسئولان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به معرفی المصطفی و فعالیت های علمی و آموزشی آن در داخل و خارج از کشور پرداخت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی، اظهار داشت: در گذشته تفاهم نامه ای میان جامعةالمصطفی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منعقد شده است که جا دارد این تفاهم نامه بر اساس نیازهای جدید به روزرسانی و اجرایی سازی شود.

آیت الله دکتر عباسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جامعةالمصطفی را دارای رسالت علمی مشابه و مکمل یکدیگر خواند و یادآور شد: علاوه بر تولید علم، انتقال آن به جوامع علمی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و جامعةالمصطفی با توجه به ظرفیت زبانی خود، در زمینه ترجمه و نشر آثار مراکز علمی کشور از جمله پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، آمادگی همکاری دارد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، ابراز داشت: قرآن کریم ما را به پیوند و همکاری در راستای توحید توصیه نموده است. جامعةالمصطفی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دو مجموعه ایمانی و توحیدی هستند و در این زمان بسیار حساس که پیروان جبهه ابلیس همه نیروهای ضد اخلاقی و ضدانسانی را به کار گرفته اند، باید در مسیر حق توانمندی های خود را هم افزایی نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سعیدی‌روشن در ادامه به معرفی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پرداخت و اهداف و دستاوردهای علمی و پژوهشی این مجموعه را تشریح نمود.

در ادامه این دیدار مسئولان و معاونان دو مجموعه دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پیرامون زمینه های همکاری مشترک پرداختند.

گفتنی است موضوعاتی همچون ترجمه آثار علمی، مطالعات میان فرهنگی، پذیرش دانشجویان بین الملل و تبادلات علمی در عرصه علوم انسانی اسلامی برخی از عرصه های همکاری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.