مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهید گمنام مجتمع آموزش عالی بنت الهدی

مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهید گمنام مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، صبح امروز با حضور طلاب خواهر مجتمع، در کنار مزار این شهید برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دیانی، راوی دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار پر افتخار اسلامی، شهید قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: مسیر کربلا تا ظهور فدائیان بیشماری را طلبیده است و افراد بسیاری  از جان خود برای تحقق ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) گذشتند.

سخنران مراسم ادامه داد: سربازانی مانند سردار سلیمانی که دشمن نتوانست حضور او را تحمل نماید و ناجوانمرادانه در منطقه غیرجنگی ایشان را به شهادت رساند، از ابتدای انقلاب تا لحظه شهادت، به دنبال جان بازی در مسیر ظهور بودند.

وی افزود: حاج قاسم خود را فدایی مبلغان دین می خواند. شهادت صبر، رشادت و جسارت می خواهد و این صبر و اشتیاق در قاسم سلیمانی و شهدای حرم مشهود بود که حاضر بودند جان خود را فدا نمایند بدون اینکه هیچ خواسته دنیوی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دیانی، شهید سلیمانی را وارث امام حسین(علیه السلام) نامید و یادآور شد: شهید سلیمانی به ما آموخت که می توان با ابرقدرت های جهان درگیر شد و با وجود مظلومیت، به پیروزی رسید. امروز این شهامت از شهادت قاسم سلیمانی به همه مظلومان جهان انتشار یافته است.

وی توجه کامل به شرعیات و رسیدگی به فقرا و ایتام را از ویژگی های دیگر شهید سلیمانی برشمرد و یادآور شد: شهید سلیمانی با وجود بهره مندی از دنیا، از آن عبور کرد و حتی انگشتر اهدایی رهبر انقلاب که بسیار برای ایشان عزیز بود را بخاطر خواست فرزند شهید به ایشان بخشید. عبور از دنیاست که عبور از جان را به انسان می آموزد.

گفتنی است اجرای سرود فرزندان خردسال طلاب غیرایرانی و نوحه خوانی مداح اهل بیت(علیهم السلام)، از دیگر برنامه های این مراسم بود.