افتتاحیه دوره مدیران مدارس اهل سنت هندوستان

مراسم افتتاحیه دوره مدیران مدارس اهل سنت هندوستان در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی المصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتراحمدی میانجی در مراسم افتتاحیه دوره مدیران مدارس اهل سنت هندوستان که در سالن اتحاد مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعة المصطفی برگزار شد، با اشاره به سابقه و تاریخ اسلام در هندوستان اظهار کرد: هندوستان مهد تمدن اسلامی بوده است.

وی به راهکارهایی در زمینه مشکلات قومی و مذهبی کشور هندوستان پرداخت و از نظر قرآن راهکار حل این مشکل را بیان نمود و گفت: بر همین اساس کسانی که با شما سر جنگ ندارند با آنها می توانید زندگی مسالمت آمیز داشته و کسانی که با شما جنگ می کنند از خود دفاع کنید. در آیه ۶۰ سوره ممتحنه آمده است «خدا شما را از آنان که با شما در دین قتال و دشمنی نکرده و شما را از دیارتان بیرون ننمودند نهی نمی‌کند که با آنان نیکی کنید و به عدالت و انصاف رفتار نمایید، که خدا مردم با عدل و داد را بسیار دوست می‌دارد».

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی خاطرنشان کرد: در زمینه مسئله فلسطین برخی مسلمانان بی تفاوت هستند و سکوت کردند و برخی از مسلمانان عملا وارد میدان شدند و از فلسطین دفاع می کنند ولي برخی از مسلمانان به رژیم صهیونیستی کمک می کنند جاده را در اختیار آنها می گذارند و کالا می فرستند و با آنها تجارت می کنند.

وی قرآن را مایه وحدت مسلمین دانست و افزود: تمام مفسران و شیعیان و سنی ها به این قران تمسک می کنند و این قرآن مایه تمسک است. بر اساس نگاه فقهی هر کسی به شهادتین اعتقاد داشته باشد مسلمان و محترم است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی به معنای صحیح اصل تقیه پرداخت و افزود: تقیه در شیعه به معنای مخفی کردن نیست بلکه به معنای مراعات مصلحت امت اسلامی است و در کتاب اصول کافی نیز به عنوان کتاب روایی شیعیان در باب تقیه، روایات مربوط به این مبحث ذکر شده است.

وی با بیان اینکه برای ما شیعه و سنی تفاوتی ندارد، گفت: قبله، پیامبر و شریعت واحد داریم و دلیلی بر جدایی ما نیست ما با شما برادر هستیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی، نماینده جامعه المصطفی در کشور هندوستان در این مراسم ضمن خیر مقدم به مدیران مدارس اهل سنت هندوستان و آرزوی خیر و برکت در سفر به کشور ایران برای آنها گفت: واقعیت های نظام جمهوری و حوزه های علمیه را از نزدیک ببینید و قضاوت کنید.

وی با بیان اینکه معتقدیم حوزه های علمیه مغز متفکر جهان اسلام است اگر حوزه های علمیه غنی و قوی باشند بدون تردید امت اسلام امت قوی خواهند بود، گفت: شعار آموزش محوری، پژوهش محوری و تربیت مداری در جامعه المصطفی بسیار غنی و گویا برای عالمان اسلامی است.

نماینده جامعه المصطفی در کشور هندوستان عنوان کرد: جابر بن عبدالله از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل کردند که با هر عالمی که ادعای دعوت می کند همنشینی نداشته باشید مگر عالمی که دارای ویژگی هایی باشد. اول اینکه امت را از وادی شک به وادی یقین دعوت کند.

وی به ویژگی های دیگر عالم بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله اشاره نمود و افزود: تواضع داشته باشد و مردم را از ریاکاری به اخلاص و از تفرقه به وحدت و از دلبستگی به دنیا به زهد دعوت کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دو عامل مشترک بین شیعه و سنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما منافع و دشمن مشترک داریم. اگر به این دو مورد عنایت کنیم دست از بسیاری از مسائل تفرقه انگیز برمی داریم.