حضور هیئت علمای اهل سنت در مسجد بزرگ TIC تانزانیا

هیئت علمای اهل سنت در مسجد بزرگ TIC مرکز اسلامی تانزانیا در منطقه کیچانگانی دارالسلام حضور یافتند.

هیئت اهل سنت حاضر در تانزانیا به همراه رئیس نمایندگی جامعه المصطفی به دعوت از رئیس ائمه جماعات این کشور شیخ کوندچه از این مسجد بازدید کرده و نماز مغرب را در این مکان اقامه کردند.

پس از نماز شیخ اسماعیل قدیری امام جمعه چنارلی به سخنرانی در بین نمازگزاران پرداخت، در حالیکه جمعیت قابل توجهی حضور داشتند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مفتي و مردم تانزانیا برای استقبال انها، از حضور در این مسجد در برادران دینی خود ابراز خرسندی کرد. و افزود: قبلا در مکه و مدینه، برادران آفریقایی و تانزانیای را می دیدیم.امان الان قسمت شد تا شما عزیزان را از نزدیک ملاقات کنیم.
ما در ایران و خاصة استان گلستان دارای مساجد و مدارس دینی بسیاری داریم، که آزادانه به تعلیم و تربیت مشغول هستیم و تعایش سلمی ، وحدت آمیز با برادران شیعه، داریم.

وی همچنین به اهمیت علم و تقوی و توصیه جوانان به پایبندی کتاب و سنت و وحدت بین مسلمانان اشاره کرد.

در ادامه امام جمعه چنارلی افزود: بلاد فارس بلاد اصحاب و یاران و عالمان اسلامی از سلمان فارسی گرفته تا امام طبری ،جیلانی،جرجانی،غزالی،‌مسلم نیشابوری ،امام جوینی،امام موسی الرضا، ابوالحسن الخرقانی،أبایزید بسطامی و … بود.‌

در انتها وی برای وحدت و اقتدار امت اسلامی دعا کرد و از مسؤولین عالی رتبه دو کشور تانزانیا و ایران، جهت ترتیب و برگزاری این جلسات تشکر نمود.