دیدار رئیس مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با علمای اهل سنت هند

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی با مدیران مدارس اهل سنت هندوستان شرکت کننده در دوره مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی در دیدار مدیران مدارس اهل سنت هندوستان که در سالن اتحاد مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اظهار کرد: آیات زیادی از قرآن به معرفی پیامبر و اهداف و صفات ایشان پرداخته است که از میان این آیات آیه ۱۵۷ سوره اعراف ۱۰ ویژگی برای رسول خدا صلی الله علیه و آله ذکر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی ها اینکه رسول است و رسالت دارد و نبی است و وحی دریافت می کند و امی و از میان مردم برخاسته است. ویژگی چهارم خبر مبعث این پیامبر در تورات وانجیل و حتی در سوره بقره یکی از دعاهای حضرت ابراهیم علیه السلام این بود که خدایا پیامبر اصلی را به ما برسان.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی با اشاره به ویژگی های دیگر رسول اکرم صلی الله علیه و آله گفت: ایشان در زمینه گسترش معروف و نهی از منکر گاهی شرعی و گاهی عقلی فعالیت داشتند. پیامبر خرافات و سنت های نادرست و انچه غیر عقلانی بود از جامعه برداشت.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آنچه پاکیزه است حلال کرده است و آنچه می دانیم حرام شده خبیث است ممکن است حکمت آن را نفهمیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی وظیفه مسلمانان در برابر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را بیان نمود و افزود: اول باید به این پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اعتقاد داشته و دوم احترام کرد و سوم یاری کنیم و چهارم از کتابی که او فرستاده تبعیت و پیروی کنیم. بر همین اساس موظفیم بر مشترکات خود وفاق کنیم و اختلافات را برجسته نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: منظور از وحدت در اعتقادات و احکام، به هیچ وجه کنار گذاشتن باورهای مذهبی نیست. تنها دشمن از دعوا و نزاع بر سر این موضوعات نفع می برد بنابراین باید مراقب بود بین مسلمانان اختلاف ایجاد نشود.