آیین آغاز سال تحصیلی مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(قدس سره) برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی در این مراسم، ضمن تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) و میلاد امام جعفر صادق (علیه السلام) و همچنین خیر مقدم به اساتید و طلاب مجتمع اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (صلوات الله علیه و آله) روایاتی دارند که خودشان خودشان را معرفی کردند. حضرت فرمودند: “انا ادیب الله” من تربیت شده خدا هستم. “انا دعوة ابی ابراهیم” من اجابت دعای پدرم ابراهیم هستم. “انا فئة المسلمین” من پشتیبان مسلمانان هستم.
“انا سید ولد آدم و لافخر”، من برترین فرزندان آدم هستم و به این افتخار نمی کنم. “انا اول من یقرع باب الجنة” من اولین کسی هستم که درب بهشت را می کوبم.

وی ادامه داد: حضرت همچنین می فرمایند: “انا اکثر الانبیاء تبعا یوم القیامة” من بیشترین پیرو از انبیا را در روز قیامت به دنبال دارم. ” انا اول شافع و مشفع و لافخر” من اولین شافع روز قیامت هستم و شفاعتم نیز پذیرفته می شود و به این هیچ افتخار نمی کنم. “انا اتقاکم و اعلکم بعلوم الله” من با تقواترین شما و آگاهترین شما به علوم الهی هستم و “انا رسول الرحمة، انا رسول الملحمة، انا المقفی و الحاشر” من پیامبر رحمتم، من پیامبر حماسه ام، من کسی ام که همه انبیاء قبل پشت او هستند و من کسی هستم که همه مردم بر دین من محشور می شوند.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی به روایت دیگری از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این فرمایش حضرت “علموا و یسروا”، نقشه راه است؛ درس بخوانید و آسان هم بگیرید. انجام هر کاری در جای خود و نظم در حضور در سر کلاس ها از توصیه های ایشان بود.

در ادامه مدیر مدرسه عالی تاریخ حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالمحمدی، معاون پژوهش حجت الاسلام و المسلمین اوصیاء و مدیر گروه تاریخ اسلام حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیرجندی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان از طلاب ممتاز مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی تجلیل به عمل آمد.