نشست علمی “بررسی چالش های پیش روی زنان در غرب”

بیست و چهارمین پیش نشست همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» برگزار شد.

آقای پروفسور کریستوفر پاول کلوهسی، عضو هیأت علمی دانشگاه پونتیفیکال مطالعات عربی و اسلامی رم ایتالیا در این پیش نشست که به همت موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی با همکاری مدرسه حکمت و تاریخ مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، پس از تشکر از سخنرانی خانم ها دکتر ایران پور دبیر نشست، خانم دکتر میانجی جانشین دبیر علمی همایش و آقای دکتر قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی سخنان خود را با اشاره به چالش های پیش روی زنان در غرب آغاز کرد.

وی با دسته بندی فمینیزم به رادیکال گرا، لیبرال گرا و کمونیست گرا این جریان را جریانی خطر آفرین برای زنان در غرب توصیف کرد و افزود: این جریان زنان را از خانواده جدا کرده و ایشان را تبدیل به نیروی کار می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه پونتیفیکال مطالعات عربی و اسلامی رم ایتالیا خاطرنشان کرد: فمینیزم با هدف قرار دادن پدرسالاری و تمرکز بر این موضوع به دنبال از بین بردن سلطه مردان و آزادی زنان از اسارت و قفسی به نام خانواده است. فمینیزم که زائیده انقلاب صنعتی است در واقع به دنبال برکندن بنیان خانواده است؛ در حالیکه کسی نمی تواند جایگاه بی بدیل خانواده را انکار کند یا برای آن جایگزینی پیدا کند. مسئله سقط جنین و قانونی شدن آن نیز یکی از پیامدهای این جنبش است.