نشست علمی «تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری پیرامون حقوق بشر در قوه قضائیه»

در راستای برگزاری سلسله پیش‌نشست‌های کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری  نشست علمی «تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری پیرامون حقوق بشر در قوه قضائیه» با ارائه دکتر آسیابی رئیس‌کل دادگستری استان گلستان در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار گردید.

وی در ابتدا عنوان کرد: ازآنجایی‌که رهبری معظم انقلاب آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی به مسئولان دستگاه قضایی در طی سال‌ها رهنمودهای داهیانه‌ای پیرامون حقوق بشر فرمودند و متوجه به اهمیت حقوق بشر در قوه قضاییه و تبیین دیدگاه معظم‌له در این قوه مؤثر در موضوع کنفرانس بین‌المللی است فلذا به‌عنوان مبحث پیش‌نشست انتخاب گردید.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان افزود: قدمت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری به کمتر از دو قرن پیش برمی‌گردد درحالی‌که اسلام هزار و ۴۰۰ سال پیش مباحث حقوق بشری و حفظ کرامت انسان‌ها را مطرح کرده است .

ایشان با بیان این که اگر به سوابق تاریخی رجوع شود کاملاً مشخص می‌شود بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر، مدعیان فعلی حقوق بشر هستند اظهار داشت: در زمانی که حدود کمتر از دو قرن پیش در اروپا، بیماران روانی را علاوه بر مجازات، به بهانه بیرون‌راندن ارواح شیطانی شکنجه می‌کردند در اسلام علاوه بر رعایت حقوق این افراد از آنان به‌عنوان حبیبان الهی یاد می‌شد و مسئولیت کیفری نداشتند. در باب حقوق کودکان هم فقدان مسئولیت کیفری اطفال را از هزار و ۴۰۰ سال قبل داشته‌ایم.

دکتر آسیابی با بیان این که با ظهور اسلام، حقوق بشر به مرحله تکامل رسیده است گفت: جامع‌ترین و کامل‌ترین حقوق بشر، حقوق بشری است که اسلام ارائه می‌کند و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حقوق بشر اسلامی بر پایه‌های متقن و عقلانی استوار گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه بحث به  تبیین دیدگاههای مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت : امروز مشکل آمریکا با ایران بر سر موضوعات هسته ای و حقوق بشری نیست ،  مشکلشان با ما این است که امروز جمهوری اسلامی به پرچمدار مبارزه با استکبار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان افزود: تقویت دیپلماسی قضایی از رویکردهای جدی در دوره تحول قضایی و از تأکیدات رئیس قوه قضائیه جهت پیگیری حقوقی قضایای بین‌المللی است و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران اخیراً اقدامات مؤثری دراین‌خصوص داشته است .