رئیس مجتمع زبان، ادبیات فرهنگ شناسی تاکید کرد؛

اهمیت تسلط فضلای حوزه علمیه بر عرصه زبان و فرهنگ

مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی صبح امروز با حضور طلاب و اساتید این مجتمع برگزار شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی با اشاره به شعار سال جدید تحصیلی المصطفی با عنوان “تحول آموزشی در چشم انداز تمدن نوین اسلامی”، اظهار داشت: تمام کلمات این شعار به صورت هدفمند انتخاب شده است و همه ما باید بکوشیم در جهت تحقق اهداف آن گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد با تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و آغاز سال جدید تحصیلی، اظهار داشت: تحصیل، تحقیق و پژوهش و تبلیغ، اهداف عالی برای همه طلاب علوم دینی است. در بحث تحصیل باید به موضوع تحول آموزشی توجه داشته باشیم. بر اساس این طرح رشته های جدید و متنوع در مقاطع کارشناسی تا دکتری جامعةالمصطفی طراحی و راه اندازی شده است که باید از این فرصت استفاده نماییم.

وی ادامه داد: از گروه های علمی مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی انتظار می رود به عرصه زبان های جدید و مورد نیاز جوامع ورود جدی داشته باشند تا تنوع زبانی رشته های مجتمع به پنجاه زبان افزایش یابد.

رئیس مجتمع با تاکید بر اهمیت موضوع پژوهش و تحقیق، یادآور شد: موضوع تدوین و نگارش مقالات از مقطع کارشناسی باید مورد توجه قرار گیرد تا به سرعت نقاط ضعف طلاب در این عرصه مرتفع گردد. از نظر برگزاری کرسی های علمی و نشست های پژوهشی تحول خوبی در مجموعه روی داده است که باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به برگزاری همایش های متنوع مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی در سال های گذشته، اظهار داشت: نیاز است یک برآوردی از نقاط ضعف و قوت داشته باشیم و در همایش بعدی که به شرق آسیا اختصاص دارد، این تجربیات مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد با تاکید بر توجه ویژه به پرورش تربیتی و تهذیب طلاب، اظهار داشت: موضوع تبلیغ هدف غایی طلاب علوم دینی است. اسلام دینی جهان شمول است و وظیفه ماست تا از شرق تا غرب عالم همه مشتاقان معارف ناب الهی را از این گفتمان نورانی سیراب نماییم. این ارتباط باید به صورت حضوری و مجازی دنبال شود؛ به ویژه در عرصه فضای مجازی و تکنولوژی های جدید از جمله هوش مصنوعی باید گام های جدی برداشته شود. بیداری در سیستم آکادمیک غرب نسبت به مسائل جاری در فلسطین و غزه یکی از نتایج این رویکرد به شمار می آید.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات وفرهنگ شناسی در پایان خاطرنشان کرد: تسلط فضلای حوزه علمیه به مسئله زبان و فرهنگ در عصر حاضر اهمیت فراوانی دارد و اکنون این ظرفیت در مجتمع فراهم است و امیدواریم به نحو احسن از این توفیق استفاده نماییم زیرا غفلت از این فرصت ها موجب حسرت خواهد بود.