حجت الاسلام والمسلمین خالق پور:

جامعةالمصطفی در امتداد سیره نبوی جهانی سازی دین قرار دارد

جانشین ریاست جامعةالمصطفی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی، شکل گیری جامعةالمصطفی را در امتداد سیره نبوی جهانی سازی دین خواند.

جانشین ریاست المصطفی در این مراسم با تبریک ایام ولادت رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به عنوان واسطه فیض آشنایی ما با اسلام مورد توجه و انس مسلمانان قرار دارد و از ایشان به عنوان اسوه و الگوی حسنه یاد شده است و حتی الگوبرداری از جزئی ترین حسنات حضرت می تواند برای ما نجات بخش باشد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت سیره پیامبر اسلام و پیروی از آن، خاطرنشان کرد: ارج نهادن به مقام نورانی نبی مکرم اسلام تنها آشنایی و بازخوانی تاریخ زندگی ایشان نیست؛ بلکه لازم است همه ابعاد زندگی حضرت را به عنوان الگو و اسوه، سرمشق تمام فعالیت های خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسملین خالق پور ادامه داد: برخلاف تاکید قرآن کریم، سیره نبوی در زندگی ما چندان تعریف نشده است. یکی از سیره های مدیریتی حضرت، حرکت در جهت جهانی سازی اسلام است. اسلام دین جهانی است، اما زمینه جهانی سازی آن توسط پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) صورت گرفت.

وی افزود: پس از سیزده سال دوره بعثت در مکه، حضرت به مدینه تشریف آوردند و شکل گیری حکومت اسلامی در این شهر انجام شد. یکی از اقدامات حضرت دعوت از مردم شهرها و ملیت های مختلف برای حضور در مدینه جهت آشنایی با اسلام بود. به مرور از طوایف و ملیت های مختلف در مدینه حضور یافتند و یکی از علل مهم جهانی شدن اسلام، همین افراد بودند که پس از بازگشت به کشورهای خود، در عرصه انتشار اسلام کوشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، تشکیل جامعةالمصطفی را ادامه همین سیره رسول اسلام(صلی الله علیه و آله) دانست و گفت: با توجه به نام مبارک این مجموعه که توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) انتخاب شده است، جامعةالمصطفی در اممتداد سیره رسول گرامی اسلام در مسیر جهانی سازی اسلام حرکت می نماید.

وی در بخش بعدی سخنان خود در توصیه هایی خطاب به فراگیران مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی اظهار داشت: کار شما عزیزان فراگرفتن دانش اسلامی است و لازم است نیمی از توان خود را مصروف دریافت دانش نظری و نیم دیگر را مصروف مهارت عملیاتی سازی دانش در متن جامعه نمایید. روحانیت اسلام اگر مهارت های عملیاتی لازم در حوزه دانشی خود را نیابد، این معلومات حتی برای فراگیر نیز کاربردی نخواهد داشت.

جانشین ریاست المصطفی با تاکید بر توجه به تربیت رفتاری طلاب علوم دینی، اظهار داشت: در روایات ما آمده است رفتار مومن انسان را به یاد خدا می اندازد. تربیت به معنی تنظیم رفتارهاست. اصلاح رفتار، اصلاح اخلاق را نیز به دنبال خواهد داشت و این موضوع در سیره تربیتی اهل بیت (علیهم السلام) مشهود است.

گفتنی است در پایان مراسم از اساتید و فراگیران برتر سال گذشته مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.