برگزاری جشن میلاد نبی مکرم اسلام در مالاوی

به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و ایام ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) و امام صادق عليه السلام، مرکز اسلامی مالاوی مراسمی با شکوه در مسجد مركز اسلامى مالاوى با حضور طلاب، اساتيد، مؤمنان و برخى از شخصيت هاى بزرگ اهل سنت و مسيحی برگزار کرد.

این برنامه با قرائت قرآن کریم توسط استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین عبد الرشید یوسف آغاز شد.

سپس استاد عبد الرشید شعیب برای خوش آمد گویی به حاضرین سخنی پیرامون امام صادق (علیه السلام) و فضیلت‌های آن بزرگوار بیان کرد و گفت: پیامبر اکرم محمد(صلی الله علیه و آله) شخصیتی است که محور اصلی اسلام و همه مسلمانان می باشد. بر این اساس جشن گرفتن برای این شخصیت بزرگ یکی از مهمترین وظایف برای همه مسلمانان به حساب می آید بویژه میان پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و اهل سنت در حالی که برخی گروه های افراطی این کار را بدعت و حرام می دانند.

در ادامه برنامه، استاد ادریس تمبو به بیان برخی از حوادثی که در هنگام ولادت حضرت پیامبر(صلی الله علیه و آله) به وقوع پیوست پرداخت و در بخش بعدی نیز استاد عبدالرحمن کچر به پاسخ برخی شبهات رایج در این خصوص پرداخت.

در بخش بعدی استاد عبد الرشید یوسف در مورد اهمیت وحدت مسلمانان دقایقی سخنرانی نمود و در نهایت مراسم با مولودی خوانی و دعای وحدت به پایان رسید.