رئیس جامعةالمصطفی:

یکپارچگی و ایستادگی ملت، رمز پیروزی در تمام مراحل انقلاب اسلامی است

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنرانی آیت الله دکتر عباسی، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد.

رئیس جامعةالمصطفی در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق(علیه السلام) و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دنیای ما و تاریخ بشریت امروز در یک شرایط و مقطع بسیار خاص قرار دارد و تغییراتی گسترده در حرکت بشر در حال روی دادن است که امروز بیش از هر زمان محسوس می باشد.

وی با اشاره به صف بندی جریان سلطه جوی استعماری در برابر جریان مقاومت و ایستادگی مقابل نظم ناعادلانه جهانی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ملت فداکار و صبور ایران اسلامی، از نقاط تعیین کننده و درخشان این مقطع تاریخی به شمار می آید. انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد. هرچند هنوز بسیاری از افراد به این حادثه بزرگ و آثار گسترده آن توجه ندارند و یا متوجه نقش مهم این حادثه در تحولات جهانی نیستند، اما نظام سلطه و دشمنان که به خوبی بر حوادث تاریخ نظارت دارند، این خطر را از روز نخست احساس و از همان زمان دشمنی خود را با آن آغاز کردند تا از گسترش این حرکت الهام بخش جهانی جلوگیری به عمل آورند.

آیت الله دکتر عباسی ادامه داد: با گذشت تنها یک هفته از انقلاب اسلامی، جریان ها و گروه های تجزیه طلب، جنگ داخلی ویرانگری را علیه انقلاب نوپای اسلامی در نقاط مختلف کشور آغاز نمودند. گمان دشمنان این بود با همین اقدامات انقلاب اسلامی فروخواهد پاشید؛ اما این هدف تحقق نیافت و پس از ناامیدی دشمنان انقلاب از فروپاشی درونی، با تحریک و حمایت از یک دیکتاتور جنایتکار، جنگی نابرابر علیه نظام مقدس اسلامی را آغاز نمودند و در این راستا از هیچ کمک و حمایت مالی، حقوقی، رسانه ای، نظامی و… از رژیم متجاوز بعثی فروگذار نکردند.

وی ایمان و حضور مردم مومن و انقلابی را عامل پیروزی ملت بر همه توطئه ها و دشمنی ها دانست و تصریح کرد: دشمن نیز با درک این مسئله بیش از هر چیز به دنبال ضربه زدن به ایمان و حمایت مردم است. انقلاب اسلامی یک تحول مردم پایه به شمار می آید و امام خمینی(قدس سره) نیز با حضور مردم و بسیج عمومی، توانست توطئه های جهانی را در هم بشکند والا در جنگ هشت ساله، دشمن به لحاظ تجهیزات و امکانات به طرز چشمگیری در شرایط بهتر قرار داشت.

رئیس المصطفی حضور و ایستادگی جوانان کم سن و سال و جان بر کف در میدان را رمز پیروزی و بقای ملت برشمرد و افزود: امام راحل به اتکای حضور چنین مردمی، انقلاب را از بحران ها و طوفان ها عبور داد و پس از هشت سال تلاش همه جانبه، دشمن بدون هیچ دستاوردی مجبور به عقب نشینی و قبول شکست گردید. به همین جهت پس از پایان دوره دفاع مقدس، قدرت های سلطه گر به این نتیجه رسیدند در شرایط فعلی باید تجاوز نظامی را تا زمان تحقق هدف شوم ناامید ساختن مردم از نظام مقدس اسلامی، از گزینه های خود کنار بگذارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان ما نشان داده اند در جنایات خود از هیچ اقدامی فروگذار نیستند. امروز شاهدیم هزاران نفر توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آنها قتل عام می شوند، اما هیچ واکنش مناسبی در برابر این جنایات رخ نمی دهد. اتفاق تروریستی که چند روز قبل در لبنان رخ داد، اگر توسط هر رژیم دیگری صورت می گرفت، بدون شک متهم به جنایت جنگی می شد اما وقاحت حامیان رژیم صهیونیستی تا آنجاست که بجای محکوم کردن جنایتکار، جمهوری اسلامی ایران را برای پرهیز از تشدید تنش ها تهدید می نمایند.

آیت الله دکتر عباسی، گفتمان انقلاب اسلامی را به دنبال نجات بشریت از آلودگی تمدن سلطه جوی مادی دانست و یادآور شد: یکی از تلخ ترین حقایق عصر ما، قرارگرفتن افرادی در جایگاه مدعی است که امروز باید در محضر تاریخ پاسخگوی جنایات بیشمار خود علیه بشریت باشند اما در موضوعات مختلف از جمله حقوق بشر، نظم جهانی، حقوق زنان و… از دیگران طلبکاری می نمایند. این مدعیان تا جایی پیش رفته اند که رژیم جنایتکار و پلید صهیونیستی را به عنوان بزرگترین و تنها دموکراسی خاورمیانه معرفی می نمایند و اگر کشوری از حریم عفاف و خانواده دفاع نماید، به نقض حقوق بشر متهم خواهد شد. از دیدگاه آنان به آتش کشیدن کتاب مقدس دو میلیارد انسان آزادی بیان است اما کوچکترین اعتراض به نماد یک گروه منحرف اخلاقی، باید با سخت ترین مجازات روبرو گردد.

وی حاکمیت نهایی عالم را بر اساس وعده قطعی الهی متعلق به صالحان خواند و اذعان داشت: پیروزی نهایی جهان از آن مومنان و پیروان پیامبران الهی خواهد بود؛ اما رمز تحقق این وعده، ایستادگی مومنان و ثابت قدمی آنان است که تا امروز با آن پیش آمده ایم و دشمن نیز با تمام امکانات و رسانه های خود همین نقطه را هدف قرار داده است. اگر خدای ناکرده در این جنگ ادراکی متحمل شکست شویم، مسلما دشمن بدترین جنایات نظامی را نیز بر ما تحمیل خواهد نمود.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان یکپارچگی ملت و ایستادگی را رمز پیروزی در جنگ تحمیلی و سایر مراحل انقلاب اسلامی دانست و گفت: تا زمانی که بر این اصول استوار باشیم، نقشه های دشمن کارآمد نخواهد بود. باید بدانم موفقیت در یک مرحله تضمین کننده موفقیت در مراحل بعدی نیست. ما در برخی ابتلائات مانند دفاع مقدس سربلند بودیم اما اینکه در سایر آزمایشات نیز پیروز باشیم به بصیرت و هوشیاری ما بستگی خواهد داشت.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس