نشست علمی «پیامبر اکرم (ص) منادی وحدت»

نشست علمی «پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منادی وحدت» با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اندیشمندان و مسلمانان اهل تسنن و تشیع روسیه درسالن کنفرانس نمایندگی جامعه المصطفی مسکو برگزار شد.

بمناسبت میلاد پیام‌آور رحمت و مهربانی ، حضرت محمدمصطفی (صلی الله علیه و آله)، جمعی از علماء و اندیشمندان اهل تسنن و تشیع در نشستی با عنوان«پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منادی وحدت» ، که به میزبانی نمایندگی المصطفی در روسیه برگزار شد، مقالات و دیدگاه‌های خود را در زمینه وحدت دنیای اسلام ، برای مقابله با چالش‌های پیش روی جهان اسلام ارائه کردند.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در اغاز این نشست علمی، با تشریح ضرورت وحدت مسلمانان در دنیای پیچیده کنونی گفت: معمار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رقدس سره) بیش از چهار دهه پیش، با دوراندیشی و تدبیر مثال‌زدنی خویش، به ضرورت وحدت مسلمانان پی بردند و فاصله بین سالروز میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به روایت اهل سنت و تشیع را هفته وحدت نامگذاری فرمودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با خباثت دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه و دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی، به دنبال دستیابی به اهداف نامشروع. خود هستند.

کاظم جلالی به تداوم جنایات وحشیانه، نسل‌کشی و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان اشاره کرد و گفت: اگر کشورهای اسلامی اتحاد داشتند، این رژیم خونریز جرات دست زدن به چنین جنایات ضدبشری نداشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالهی، مدیر نمایندگی المصطفی در روسیه و اوراسیا نیز در این نشست به تبیین ضرورت وحدت براساس آموزه‌های پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و گفت: با تمسک به آیات نورانی قرآن کریم و آموزه‌های پیامبر و دین مبین اسلام ، می‌توان به وحدت و همدلی رسید.

وی افزود: پیامبران قبل از آنکه معلم باشند مذکر و بیادآورنده هستند وآمده اند میثاق فطری را مطالبه ، نعمت فراموش شده را یادآوری و از گردوخاک نشسته برروی عقل غبار روبی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی اظهارکرد: وحدت و همدلی از فطریات بش راست که نبی اکرم به آن تاکید کرده اند.

در ادامه این نشست، «انار رمضانوف» مفتی اهل تسنن و عضو اداره معنوی مسلمانان روسیه، «حاج ذوالفقار» از علمای شیعه، «حاج نظامی بالوگلانوف» رئیس جمعیت اهل‌بیت مسکو و «آریس حضرت» از علمای اهل تسنن روسیه ، دیدگاه‌های خود درباره راه‌های دستیابی به اتحاد بین مسلمانان را بیان کردند.