مراسم نکوداشت حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) در نمایندگی افغانستان

به‌مناسبت دومین سالیاد درگذشت حکیم متأله، مفسر کبیر، عارف فرزانه حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی (ره)، در سالن همایش‌های نمایندگی المصطفی(ص)-افغانستان مراسمی تحت عنوان «نکو داشت استاد فکر حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)» برگزار گردید.

سخنرانان اصلی این مراسم آقای دکتر سید محمد عالمی رئیس مرکز پژوهشی، آقای دکتر احمدعلی نیازی و آقای دکتر قاسم‌علی صداقت و سخنران پایانی مراسم، حجت الاسلام دکتر ثابت، رئیس نمایندگی المصطفی در افغانستان بود.

آقای دکتر عالمی خدمات تئوریک و علمی-راهبردی علامه مصباح یزدی را تشریح نمود.

وی این خدمات را به‌صورت عام برای جامعه بشری و به‌صورت خاص برای جامعه اسلامی و به‌ویژه مردم مسلمان افغانستان حیاتی ارزیابی نمود و به‌ نمونه‌هایی از خدمات نظری، تربیتی و مدیریتی علامه فقید در بخش عملی-راهبردی نیز پرداخت.

آقای دکتر صداقت سخنران دوم برنامه، عدالت آموزشی را از نگاه علامه مصباح یزدی (ره) بیان نمود. دکتر نیازی به ویژگی‌های اخلاقی و خدمات علمی علامه پرداخت و آن را موجب تحولی عظیم در حوزه‌های علمیه دانست.

سخنران پایانی نشست، حجت الاسلام ثابت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو یار امام و رهبری (علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی) از حضار تشکر و قدردانی نمود.

وی با ذکر تعدادی از شاگردان علامه مصباح یزدی به فعالیت‌های فکری، علمی، پژوهشی، مدیریتی و تربیتی حضرت علامه از قبل از انقلاب تا به کنون پرداخت. ایشان به‌صورت مشخص از نحوه حضور و فعالیت ایشان در «موسسه در راه حق»، «بنیاد باقرالعلوم» و «موسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره)» پرداخت و خدمات ایشان را به انقلاب اسلامی و جامعه بشری به‌صورت مفصل و دقیق بیان نمود و آن را تجلی بخش کامل و حرکتی در جهت سیستماتیک کردن و نهادینه نمودن رسالت انبیا دانست.