بیانیه مشاوران منطقه‌ای المصطفی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی

نمایندگان طلاب و فضلای غیرایرانی در مشاوران منطقه ای جامعةالمصطفی العالمیه در محکومیت ترور عالم مجاهد و اسوه مقاومت شهید سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، بیانیه‌ای صادر نمود.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون* فرحین بما آتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الّا خوف علیهم و لا هم یحزنون (آل عمران -۱۷۰-۱۶۹)

شهادت در راه خداوند کرامت و اجر بزرگی است که نصيب انسان‌های با فضيلت و عالمان مجاهدانی میشود که آگاهانه از سرمايه وجوديشان برای بيداری امت و مبارزه با ظلم و ستم هزينه می‌کنند و تقدير خداوند اين چنين است که هر چه شهيد در زمان حيات و جهادش از معرفت والا، استقامت و ثبات قدم بيشتری برخوردار باشد پس از شهادت نيز در الهام‌بخشی به ملت خود و امت اسلام، تأثيرگذاری بيشتری خواهد داشت.

مجاهد خستگی‌ناپذير و اسوه مقاومت اسلامی شهيد سيدحسن نصرالله(اعلی‌الله مقامه) بيش از چهار دهه عمر بابرکتش را صرف فداکاری در راه خدا کرد. او نابغه فرزانه‌ای بود که از اوان جوانی پا به عرصه فراگرفتن علم و دانش دينی گذاشت و سپس با الهام‌گيری از انقلاب حضرت امام خمينی(ره) وارد عرصه سياست و مبارزه با استکبار و نبرد با اشغالگران رژيم صهيونيست شد.

شهيد نصرالله عزيز، مجاهدی چند جانبه بود. انديشه ناب و خالص دينی و ولایی، قلم و مدادی که افضل من دماءالشهداءبود، بيان رسا که زبانش در مقابل دشمنان و جبهه نفاق چون تيغ مالک اشتر برنده بود و سياستمداری با تدبير که توانست تفرق‌های شکننده در لبنان را به وفاق و همزيستی مسالمت‌آميز و اهتمام به مسايل ملی تبديل نمايد و مهمتر از همه آنها فرمانده شجاع که علاوه بر تربيت کادرهای مجاهد و بالا بردن توان نظامی در مقابل استکبار جهانی و رژيم نژادپرست اسرائيل، الگويی شايسته از مقاومت در مقابل ستمگران را به جوانان مستعد امت اسلامی ارائه داد و همه اينها و محبت زائدالوصف همه مجاهدان امت اسلام بلکه همه آزادگان در ايران، فلسطين، لبنان، يمن، عراق و جای جای جهان نسبت به اين شخصيت تأثيرگذار، باعث خشم و کينه مستکبران و رژيم جلاد اسرائيل و انتقام از اين شهيد والامقام شد. او به معنای واقعی «اشدّاء علی الکفّار» و «رحماء بینهم» بود که دل‌های مؤمنان جهان را تسخير خويش کرده بود.

بدون شک با برنامه ريزی حکيمانه و باصلابت جريان مقاومت و حزب الله قهرمان و ادامه راه آن شهيد سعيد، با ضربه‌های قاطع و شکننده به پيکر اسرائيل غاصب، اهداف شوم دشمنان ناکام و افق‌های فتح و پيروزی برای آنان، نويدبخشتر خواهد شد.

ما نمایندگان طلاب و علمای غیرایرانی در مشاوران منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه شهادت این بزرگمرد روحانیت و سند افتخار جامعةالمصطفی العالمیة را به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیةالله العظمی امام خامنه‌ای(دامت برکاته) و جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض نموده، با روح بلندش پیمان می‌بندیم که ادامه دهنده راه پرفروغ او و سرداران شهید همراهش باشیم.

پروردگارا شهيدان مقاومت و سيدالشهدای آنان را در اعلی علين مأوا عنايت فرما و به جبهه مقاومت و همه ارادتمندان ايشان خصوصا ملت شريف لبنان و خاندان مکرم شهيدان صبر و ثبات قدم مرحمت فرما.

و سیعلم الذین ظلموا أیّ منقلب ینقلبون

نمایندگان طلاب و فضلای غیرایرانی

مشاوران منطقه‌ای

جامعةالمصطفی العالمیه