رئیس المصطفی در اجتماع عظیم جامعه سلامت استان قم:

فداکاری ها و جانبازی های جبهه مقاومت تضمین کننده پیروزی است

اجتماع عظیم جامعه سلامت استان قم در حمایت از جبهه مقاومت و اعلام انزجار از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی با سخنرانی رئیس جامعةالمصطفی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد.

آیت الله دکتر عباسی در این تجمع باشکوه، با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت اسلامی به ویژه علامه مجاهد، شهیدسیدحسن نصرالله، قهرمان و پرچمدار محور مقاومت اسلامی در منطقه، اظهار داشت: این داغ بزرگ، ضایعه سنگین و حادثه تلخ را به خدمت حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت های مجاهد منطقه، کشورهای جبهه مقاومت و همه آزادگان عالم تسلیت عرض می نماییم.

وی ادامه داد:‌ از دست دادن یک پرچمدار برجسته و یک قهرمان و پیشوای والا که ده ها سال از عمر مبارک خود را در راه خدمت، جهاد، مقاومت، ایستادگی و دفاع از عزت و شرف امت اسلامی گذراند، هرچند برای ما سنگین است، اما باور داریم برای این مردان بزرگ، مرگی جز شهادت شایسته نیست. چگونه می توان فرض کرد یک مجاهد نستوه که همه عمر خود را در راه مبارزه با طاغوتیان و شیاطین عالم گذرانده است، به مرگ طبیعی از دنیا رود؟ شهادت پاداش عمری مجاهدت برای چنین انسان هایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی ویژگی های والای شهید سیدحسن نصرالله، خاطرنشان کرد: ما در مسیر حرکت در جبهه حق،‌ نیازمند به چنین الگوها و اسوه هایی از پایداری هستیم. سیدحسن نصرالله، رهبری عالم، شجاع، خستگی ناپذیر، هوشمند و دشمن شناس بود که طی ده ها سال نقشه های شوم دشمن در منطقه ما را برهم زد. او لبنان عزیز را از لوث وجود صهیونیست ها و اربابان آمریکایی آنان پاک کرد و رژیم غاصب را وادار به عقب نشینی از بیروت و لبنان کرد.

وی یادآور شد: در جنگ سی و سه روزه و پس از تجربیات رژیم صهیونیستی در جنگ های پیشین با کشورهای عربی که در عرض چند روز ارتش سه کشور عربی را در هم کوبید، پایداری قهرمانانه مقاومت اسلامی به پرچمداری این عالم هوشمند و معتقد به وعده های الهی،‌ شکست سنگینی به دشمن تحمیل نمود و اهداف آنان را ناکام گذاشت. در سال‌های اخیر نیز شهید سیدحسن نصرالله یکی از پرچمداران اصلی مقابله با طرح های رژیم صهیونیستی و امریکا برای منطقه بود؛ از جمله طرح سازش و عادی سازی روابط و ایجاد این باور که هیچ چاره ای جز سازش با این غده سرطانی و رژیم اشغالگر و جعلی وجود ندارد؛ مقاومت اسلامی همه این طرح‌ها را تا کنون با شکست مواجه کرده است.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به ابعاد خدمات اجتماعی دبیرکل فقید حزب الله لبنان،‌ تصریح کرد: سیدحسن نصرالله همانند یک پدر مهربان و مجاهدی بزرگ، جان خود را دست گرفت و همچون شمعی برای مردم لبنان و ملت‌های منطقه سوخت. وی همه عمر شریف خود را در کنار مردم و همراه با دردهای آنان زندگی کرد و حتی فرزند خود، شهید سید هادی را نیز تقدیم جبهه مقاومت نمود. در حوادث اخیر بسیاری پیشنهاد می دادند ایشان از منطقه خطر خارج گردد، اما سیدبزرگوار حاضر به ترک منطقه نشد و با رشادت، جان پاک خود را تقدیم این راه نورانی کرد.

وی شهادت سیدحسن نصرالله را فقدان بزرگی برای جبهه مقاومت برشمرد و تصریح کرد: یقینا دشمنان جهاد اسلامی در ازای این جنایت بهای سنگینی را باید پرداخت نمایند و خون این فدیه عظیم و فدایی بزرگ که به راه مقدس مقاومت تقدیم شد، هرگز بی پاسخ نخواهد ماند. این سنت خداست که مومنان را در امتحانات و در مسیر مجاهدت آزمایش نماید و این فداکاری ها و جانبازی ها تعیین گر مسیر و تضمین کننده پیروزی هاست.

آیت الله دکتر عباسی افزود: گاهی امتحانات الهی برای انبیای الهی و یاوران آنان نیز تا آن اندازه دشوار می شد که ندا سرمی دادند چه زمانی نصرت الهی فرا خواهد رسید؟ خداوند پاسخ می‌دهد نصرت الهی نزدیک است اما به شرط ایستادگی و استقامت. بی شک کسانی که پای ایمان به خدا بایستند، امداد خداوند و یاری ملائک و قدرت های باطنی عالم به کمک آنها خواهد آمد.

وی با اشاره به قرار گرفتن عالم در یک مرحله گذار تاریخی و تمدنی، یادآور شد: در یک سوی این جبهه، محور شیطانی باطل و استعمار قرار دارد که طی صدها سال با تحمیل نظم جهانی خود، ملت‌های جهان را به سلطه گرفته است و سوی دیگر این رویارویی، محور مومنان و عدالت خواهان جهان قرار دارند.

آیت الله دکتر عباسی، رژیم صهیونیستی را جرثومه تباهی و نماد استعمار در منطقه خواند و تصریح کرد: تکلیف عالم در این رویارویی تاریخی مشخص خواهد شد. جمهوری اسلامی کانون این حرکت است و مجاهدان و پرچمداران این راه از جمله شهیدسیدحسن نصرالله، صفحه جدیدی را در تاریخ رقم خواهند زد. قطعا خون انسان های والا مسیر ما را مستحکم تر و انسان های مجاهد بیشتری را به این کاروان ملحق خواهد نمود.

رئيس جامعةالمصطفی در پایان اسوه‌هایی همچون شهید سیدحسن نصرالله و شهید سردار سلیمانی را مشعل های نورانی مسیر مقاومت خواند و تصریح کرد: به مقام عظمای ولایت عرض می نماییم همانگونه که شهیدسیدحسن نصرالله اظهار داشت، اگر هزاران بار در این مسیر جان بدهیم، باز هم به پیروی از رهبر حکیم و فرزانه خود این راه را ادامه خواهیم داد. راهی که پایان آن یقینا نصرت و پیروزی الهی است.