حجت الاسلام و المسلمین معین دقیق:

شهید سیدحسن نصرالله، ذوب در ولایت بود

مراسم بزرگداشت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین معین دقیق، در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

سخنران مراسم با عرض تسلیت به مناسبت شهادت این مجاهد خستگی ناپذیر جبهه مقاومت، اظهار داشت: ما مردی بزرگ و غیر قابل تکراری را از دست دادیم. سیدی را از دست دادیم که تعالیم و مفاهیم اهل بیت(علیهم السلام) را مجسم کرد. قلبی داشت مملو از محبت اهل بیت(علیهم السلام) و پدری مهربان برای عموم مردم بود.

وی ادامه داد: آنچه که این مصیبت را برای ما آسان می کند این است که می دانیم اینجا پایان راه نخواهد بود . همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این راه باقی است و از دست نخواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین دقیق، یکی از ویژگی های سید مقاومت را ولایت پذیری بی نظیر ایشان دانست و گفت: در اواخر دوره کرونا به دیدار ایشان رفتیم می فرمودند ما در تشکیلات حزب الله فهمی از ولایت داریم و همه افراد بدین شکل تربیت شده اند که فکر می کنیم این فهم هیچ جا نیست. ما فقط دستورهای آقا را اجرا نمی کنیم و از نواهی فاصله نمی گیریم، بلکه فقط اگر احتمال بدهیم حضرت آقا چیزی را می خواهند، انجام می دهیم و اگر چیزی را پسند نمی کنند از آن دوری می کنیم.

وی افزود: ایشان بعد از جنگ ۳۳ روزه نیز در یک دیدار عمومی در حضور مردم خم شدند و دست حضرت آقا را بوسیدند و گفتند ایشان باعث شد که ما پیروز بشویم.

سخنران مراسم درباره ماهیت حزب الله اظهار داشت: حزب الله یک حزب کلاسیک نیست؛ ما امت هستیم. امت حزب الله، ممکن است به طاهر شکست بخورد اما باقی است و به فضل خدا ترسی وجود ندارد. درست است که خون ها ریخته می شود و این غده سرطانی به زنها و کودکان رحم نمی کند؛ اما ما در مکتب امام حسین(علیه السلام) آموختیم عزت با خون بدست می آید.

حجت الاسلام و المسلمین معین دقیق در ادامه یادآور شد: سید در هر سال در شب و روز عاشورا ندا می داد: ریختن خون به ما عزت و قدرت می دهد. ان شاء الله این جنگ با پیروزی تمام می شود اما باید بدانیم امکان ندارد عزتی بدون خون به دست بیاید.

سخنران مراسم در تشریح وظیفه پیروان و علاقه مندان به محور مقاومت، ابراز داشت: اکنون مجاهدان در جنوب لبنان حماسه آفرینی می کنند اما هرکدام از ما وظیفه ای دارد، وظیفه لزوما جنگیدن و رفتن به میدان نیست وظیفه ما کلمه و تبیین است. الان ارتش سایبری دشمن به دنبال تفرقه بین محور مقاومت و ایران است. همه باید بدانند تمام این مبارزات اثر فرزندان خمینی و خامنه ای است.