نشست وحدت بایدها و نبایدها با رویکرد تحولات اخیر منطقه

نشست وحدت باید ها و نباید ها با رویکرد تحولات اخیر منطقه در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مسلمی، مدیر کل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی معاونت پژوهش جامعه المصطفی با بیان اصول مشترک بر مذاهب گفت: اصول مشترک سبب می‌شود برنامه های مشترک تقویت تعاملات نیزشکل بگیرد و بتوان بدون ایجاد تفرقه در فضای مذهبی فعالیت تبیینی و فرهنگی انجام داد.

وی افزود: اگر قرار است به عنوان فعال فرهنگی در جهان اسلام فعالیت داشته باشید باید دره‌های مهم تبلیغی تقریب مذاهب را گذرانده باشید.

مسئول سابق معاونت فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه تصریح کرد: تقویت تعاملات مشترک نقش مهمی در اتحاد ملت های مسلمان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی افزود: در این بین نقش خانواده ها در جوامع اسلامی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و این رویه وحدت از کانون خانواده به افراد منتقل شود تا فرد بدون آگاهی و با تبلیغات تفرقه انگیر دشمن در فضای مجازی دچار آسیب فکری نشود و از ایجاد تنش‌های مذهبی توسط این افراد در جامعه جلوگیری شود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هر شیعه و سنی که به مقدسات یکدیگر اهانت کند مزدور دشمن است.

عضو رسمی میز مقاومت حوزه های علمیه کشور اذعان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری باور به تقریب یک راهبرد مهم است که اگر به این باور نرسیم قدرت نفوذ دشمن در بین مسلمانان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما مسلمانان باید در برابر دشمن امت اسلامی آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان متحد شویم زیرا صهیونیست که اتاق فکر آمریکا است برای نابودی امت واحده اسلامی دست از هرگونه کینه توزی بر نمی‌دارد.

دبیر اجرایی قرارگاه فلسطین در پایان با اشاره به جنابت های اخیر اسرائیل در منطقه بخصوص در غزه و لبنان و شهادت زنان و مردان و کودکان بی گناه و شهادت سرداران مقاومت همچون شهید سید حسن نصرالله اذعان داشت: ایران همیشه در محور مقاومت نقش اصلی در شکل دهی و حمایت داشته است و قطعا پاسخ سختی به اسرائیل خواهد داد.