نشست تربیتی مواجهه با دشمن در اخلاق اسلامی

نشست تربیتی تبیینی با عنوان مواجهه با دشمن در اخلاق اسلامی در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه با حضور طلاب مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی، از اساتید مجتمع در این نشست اظهار داشت: عملیات وعده صادق، مشت گره کرده امت اسلامی در بیش از ۷۰ سال بود که به شکل موشک به اسرائیل اصابت کرد و این پیروزی امت اسلام است.

وی این پیروزی را عنایت خداوند متعال خواند و گفت:انشالله عزت های بعدی و نصر و فتح نهایی هم با ظهور پر از سرور و نور منجی عالم، حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

سخنران نشست با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله، پرچمدار مقاومت اسلامی در لبنان، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی این ضایعه را تسلیت و تبریک گفتند. تسلیت به جهت از دست دادن وجود ارزشمندی که مدت ها باید بگذرد تا شخصی صاحب اراده شود و مدت ها باید بگذرد تا صاحب بصیرت شود و در کوره حوادث آبدیده کردد تا سید حسن نصرالله شود و از دست دادن چنین شخصیتی خسارت است و تسلیت دارد. اما تبریک ایشان نیز دو جهت دارد. اول حوزه علمیه که با همه ضعف ها در دامان خود، چنین مردی را پرورش می دهد، جوانی ۱۵ ساله وارد می شود و ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال به بلوغی می رسد که دشمن را از لبنان بیرون می کند و خار چشم دشمنان قرآن و اسلام می گردد.

وی ادامه داد: تبریک دوم نسبت به خود شهید سید حسن نصرالله است، باور داریم که شهادت فوز عظیم است و باید به روح بلند سید حسن به جهت این فوز عظیم آن هم به دست شقی ترین افراد تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی یادآور شد: در یهود تحریف شده فعلی، خدا را به یهوه تعبیر می کنند. در عهد قدیم آمده است: یهوه به یکی از پیامبران می گوید: هیچ موجود زنده ای را باقی نگذارد! یا یهوه می گوید: در شهر دیگری همه را از بین ببر، جز دختران باکره! یهود می گوید قوم برتر است! و ادعا می کند، غیر یهود را باید سوزاند!

وی افزود: در مسیحیت تحریف شده که به همان هم عمل نمی کنند، فقط محبت است، اما در عمل مسیحیان در طول تاریخ از یهودیان کم نیاورده است و در تاریخ جنگهای صلیبی خودشان نقل می کنند: وقتی بیت المقدس را گرفتیم، آن قدر کشتیم که تا رکاب اسبان ما را خون گرفت! ظلم هایی که مسیحیت در آفریقا کرده است، متاسفانه بیان نمی شود.

سخنران نشست در پایان با اشاره به جنایات تمدن غربی اظهار داشت: بدانید آن چه از داعش شنیدید، آمریکایی‌ها با سرخ پوستان و اروپایی‌ها با سیاهپوستان آفریقا نموده است. اسلام بر اساس آیات سوره مجادله می فرماید: احسان کن، تا زمانی که جنگ و مجادله با شما ندارند اما اگر کسی با شما می جنگد حق ندارید، ضعیف شوید، ذلیل شوید و عزت اسلام بایستی حفظ گردد.