نشست فرهنگی- قرآنی «سید مقاومت اسلامی»

نشست فرهنگی- قرآنی« سید مقاومت اسلامی» در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله) ولایت بلخ که از مدارس همکار نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید و طلاب برگزار گردید.

این نشست با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و پس از انجام برنامه های فرهنگی و ختم قرآن کریم و تقدیم ثواب آن به روح مقدس شهید سیدحسن نصرالله آقای محمدحسین نصرت پیرامون فعالیت ها و تلاش حزب الله لبنان با ریاست مجاهد بزرگ شهید سیدحسن نصرالله برای ملت مظلوم فلسطین و ملت شریف لبنان صحبت نمود.

وی نقش شهید نصرالله را در مبارزات ضد صهیونیستی برجسته دانست و گفت: شهید سیدحسن نصرالله با شناخت دقیق از تاریخچه سیاسی و اجتماع مخالفان و اتفاقات جاری در منطقه، هوش محیطی خود را به‌نمایش گذاشته و توان اثر‌گذاری خود بر محیط را اولا در توصیف واقعی وضعیت در هر سال، ثانیا در ارائه تحلیل از وضعیت با استفاده از اطلاعات پنهان و آشکار و ثالثا در پیش‌بینی آینده‌ واقعه‌ موردبحثش در هر سال نشان داده است.

سخنران نشست افزود: تحقق پیش‌بینی‌های او در رابطه با مخالفان باعث افزایش کاریزمای دهشت‌آفرین او در میان مخالفان و رصد جدی سخنان او از سوی آنها شده است. او همچنین با انتخاب دقیق موضوع بحث در هر عید مقاومت و تکرار آن (درصورت تداوم موضوع)، متناسب با اندازه اهمیت آن توان خود را در خلق فرصت شانس) اثر‌گذاری و تطبیق سبک رهبری‌اش متناسب با شرایط محیطی به رخ کشیده است.

آقای نصرت بیان کرد: سیدمقاومت همچنین برای اعمال قدرت نرم خود در تقابل با مخالفان مهارت‌های هوش احساسی ارتباطات و چشم‌انداز را به‌کار گرفت، تخریب تصاویر ذهنی دشمنان و مخالفان داخلی، انتخاب مکان‌های برگزاری جشن در نوار مرزی برای به رخ کشیدن شکست به دشمنان و مخالفان، تخریب چشم‌اندازهای دشمن (اسرائیل) در شکست‌ناپذیری و به تصویر کشیدن آینده‌ای سیاه و توام با ترس از شکست دائمی برای دشمنان لبنان ازجمله این روش‌ها بوده‌اند.