گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله در نماز جمعه مسکو

مراسم گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب الله لبنان در مسجد جامع مسکو با حضور مدیر نمایندگی المصطفی، دیپلماتهای ایرانی و سخنرانی پیش از خطبه سفیر جمهوری اسلامی ایران و روشن عباس اف معاون بین الملل مفتیات مرکزی، برگزار شد.

دکتر کاظم جلالی، سفیر کشورمان در روسیه در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت در مسجد جامع مسکو حضور یافت و همراه با نمازگزاران روسیه نماز جمعه را اقامه کرد. ‌

دکتر جلالی با اشاره به سالگرد عملیات طوفان الاقصی در روزهای آینده گفت: رژیم صهیونیستی به رغم کشتار کودکان، زنان و سالخوردگان نه تنها موفقیتی حاصل نکرده بلکه شکست خورده است.

وی با اشاره به کشتار غیرنظامیان در غزه و لبنان در نتیجه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی افزود: امروز باید این آیه سوره تکویر قرآن را تکرار کنیم که به چه گناهی انسان‌های غیر مسلح و بی‌پناه در غزه و لبنان کشته می‌شوند.

سفیر کشورمان در روسیه با بیان اینکه همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی به پشتوانه و با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز به بهانه نابودی مقاومت و حزب‌الله مردم لبنان مثل نسل کشی مردم غزه انجام می‌شود، حال آنکه جریان مقاومت با کشتار مردم بیشتر تقویت می‌شود، چرا کودکان امروز که شاهد کشتار عزیزان خود هستند، وقتی قد کشیدند برای خونخواهی قیام خواهند کرد.

دکتر جلالی، ضمن اعلام همبستگی مسلمانان جهان بویژه مردم مسلمان ایران و روسیه در حمایت از فلسطین و لبنان، از مواضع دولتمردان، مسلمان و مفتی عین الدین راویل، رییس اداره دینی مسلمانان روسیه در حمایت از مردم فلسطین و لبنان قدرانی کرد.