رئیس جامعةالمصطفی:

رژیم صهیونیستی خط مقدم و پایگاه نظام سلطه در منطقه است

مراسم گرامیداشت شهادت سردار مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و آیین آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی علوم و معارف، صبح امروز با حضور رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد.

آیت الله دکتر عباسی در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت اسلامی به ویژه دبیرکل فقید حزب الله لبنان، اظهار داشت: حادثه تلخ شهادت سردار قهرمان جبهه مقاومت، علامه مجاهد سیدحسن نصرالله، قلب های همه ما را جریحه دار و غم سنگینی را بر دل ها متحمل نمود. فقدان شخصیتی تاریخ ساز که ده ها سال پرچم مقاومت اسلامی در منطقه ما را بر دوش داشت، قطعا ضایعه بزرگی است و از خدای متعال تقاضا می نماییم این خلاء را برای ملت ما و منطقه جبران نماید.

وی با تاکید بر امتداد آثار و برکات شهدای تاریخ ساز مقاومت اسلامی، یادآور شد: شهدای ما امروز در افق و مرتبه ای از عالم، شاهد حوادث جهان و بهره مند از فضل الهی هستند و به ما بشارت می دهند که در این مسیر نورانی، جای ترس و نگرانی نیست و باید با دل های مستحکم این حرکت را دنبال نماییم.

رئیس جامعةالمصطفی این حوادث و همه پیامدهای آن را بیانگر گذار از یک مرحله تاریخی و تمدنی برای بشریت دانست و تصریح کرد: پس از این حادثه تلخ، شاهد ضرباتی از سوی جبهه مقاومت، به ویژه ضربه سنگین نظام مقدس اسلامی بر پیکره فرسوده رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ بودیم و همه این رویدادها، نشان دهنده تقابل تاریخی میان جبهه حق و باطل است. اکنون ما در یک نقطه تعیین کننده و حساس در تاریخ بشر قرار گرفته ایم.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به سوابق تاریک نظام استکباری غرب، اظهار داشت: نظام مادی حاکم بر جهان، طی چند صد سال گذشته با تکیه بر استکبار و سلطه گری به دنبال خاموش کردن هرگونه صدای مخالف در برابر خود بوده است. از میان کشورهای جهان، بیش از ۱۳۰ کشور مستقیما تحت استعمار نظام سلطه قرار گرفته اند و امروز همان استعمار در قالب نظم نوین جهانی، به دنبال حفظ سلطه خود بر عالم است.

وی شجره مقاومت اسلامی روییده در منطقه را موجب بر هم خوردن معادلات نظام استکبار دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی مهم ترین عناصر تشکیل دهنده این نظام جدید عدالت خواه در عالم هستند. در مقابل، رژیم جعلی صهیونیستی خط مقدم و پایگاه نظام سلطه در منطقه به شمار می آید. ما امروز در سرزمین های اشغالی تنها با یک جمعیت صهیونیستی آواره از سراسر جهان مواجه نیستیم، بلکه در برابر کل نظام سلطه قرار داریم و قهرمانانی مانند سیدحسن نصرالله، پنجه در پنجه این نظام مستکبر نهاده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پشتیبانی تمام عیار نظامی، اطلاعاتی، رسانه ای، حقوقی و… جبهه استکبار از رژیم صهیونیستی، ابراز داشت: نظام سلطه با تمام قوا از پایگاه نظامی خود در منطقه حمایت می نماید و هر روز مخرب ترین تسلیحات را برای نسل کشی در اختیار این رژیم جنایتکار قرار می دهد. جهان امروز درگیر جنگی بزرگ میان نظامی مادی و استعماری در برابر گفتمانی انسانی و اسلامی است. این جنگ و نزاع میان جبهه حق و باطل، یقینا و بر اساس وعده های تخلف ناپذیر الهی، با پیروزی جبهه حق پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: ما به وعده های خدا ایمان داریم و علی رغم همه هزینه هایی که در این نبرد باید پرداخت نماییم، باور داریم نصرت الهی به مومنان نزدیک است. قرآن کریم درباره این گروه شقی و جنایتکار که امروز منطقه و عالم را گرفتار شر و فساد کرده اند، خبر می دهد آنها دو بار جهان را به فساد مبتلاء خواهند نمود؛ اما در انتها، نتیجه نهایی این رویارویی پیروزی مردان حق و وارد شدن آنان به مسجد و ویران ساختن هر آن چیزی است که توسط مفسدان برافراشته شده است. این ترسیمی از نزاع میان حق و باطل است و باید خداوند را شاکر باشیم که ما را در جبهه حق و به تعبیر مقام معظم رهبری، در جهت درست تاریخ قرار داد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به نقش مراکز علمی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در این رویارویی تمدنی، اظهار داشت: همه ما باید تبیین کننده و ترویج گر این تمدن الهی و معنوی در عالم باشیم. رسالت جهاد علمی و ترویج گفتمان توحیدی و عدالت خواهانه، بر عهده مراکز علمی مانند جامعةالمصطفی است.

آیت الله دکتر عباسی در پایان با تبریک فرارسیدن سال جدید تحصیلی، سالی همراه با موفقیت را برای همه دانشجویان موسسه آموزش عالی علوم و معارف مسئلت نمود و خاطرنشان کرد: حضور شما عزیزان را در این مرکز علمی و تمدنی خوش آمد می گوییم و امیدواریم در کنار تحصیل علم، پرچم نشر معارف در سراسر عالم را برافراشته نمایید. به وجود شما افتخار می کنیم و امیدواریم در کنار هم، پیام توحیدی جبهه حق را در عالم منتشر نماییم.