نشست فرهنگی- تبیینی «شهادت ، بیداری جامعه»

نشست فرهنگی- تبیینی «شهادت، بیداری جامعه» در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با حضور دانشجویان و ارائه آقای محمد عارف صداقت برگزار گردید.

نشست با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و آقای صداقت به حدیث «مَا مِنْ قَطْرَةٍ أَحَبَّ إِلَى اَللَّهِ مِنْ قَطْرَةِ دَمٍ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ أَوْ قَطْرَةٍ مِنْ دُمُوعِ عَيْنٍ فِي سَوَادِ اَللَّيْلِ مِنْ خَشْيَةِ اَللَّهِ» تمسک جسته و ارزش قطره خون و قطره اشک در نزد خداوند را توضیح داد و گفت: قطره خون حیات معنوی جامعه اسلامی را تأمین می‌کند و قطره اشک نیز باعث خودسازی می‌شود که تا در جامعه خودسازی به وجود نیاید، ساختن دیگران نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: اهدای خون برای زنده نگه داشتن اسلام از میراث ائمه معصومین(ع) بوده که در شرایط سخت در برابر مستکبران خون اهدا کرده‌اند و جامعه را بیدار ساخته‌اند و جریان خون آغاز بیداری است. همان‌گونه که خون ریخته شده در کربلا توانست بنیاد ستم را ویران کند و پیروزی ظاهری را در کام یزید تلخ سازد، خون شهدای غزه و لبنان از جمله خون شهید سیدحسن نصرالله نیز ملت‌های مسلمان را بیدار خواهد ساخت و یزیدیان زمان را رسوا خواهد کرد.

آقای صداقت گفت: اگرچه در برخی از کشورهای عربی برای شهادت دبیر کل حزب الله لبنان شادی کردند اما اینان بدانند که با جنایتکاران در ریختن خون شهدای غزه و لبنان شریک‌اند و آینده از آن شهداست.