نشست فرهنگی- تبیینی «مقاومت و اقتدار اسلامی»

نشست فرهنگی- تبیینی «مقاومت و اقتدار اسلامی» در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان و با حضور اساتید و کارمندان نمایندگی برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سیدعبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت شهید سیدحسن نصرالله پیرامون حمله کوبنده موشکی ایران به رژیم اشغالگر صهیونیزم اظهار داشت: حمایت از مظلوم و نهراسیدن برنامه‌ای است که امام راحل آن را طرح کرده است و همچنان ادامه دارد، در شرایطی که تمام دنیا با صدام بودند ایران نترسید گرچه متحمل خسارات زیادی شد و شهدای فراوانی را تقدیم کرد، اما از پای ننشست.

وی با غربال آهنین خطاب کردن گنبد آهنین کشور صهیونیزم اسرائیل یادآور شد: کشور اشغالگر اسرائیل با کمک زیاد کشورهای غربی به گنبد آهنین خود می بالید ولی در عمل نشان داده شد که این گنبد نه تنها کارایی لازم را ندارد بلکه در برخی اوقات بر علیه خود عمل می کند، با وجود اینکه همه کشورهای غربی عزم راسخ دارند که برعلیه مقاومت اسلامی به کشور صهیونیزم اسرائیل کمک کنند اراده فولادین مقاومت گران اسلامی نشان داد که با وجود تحریم های سخت و ظالمانه دشمنان اسلام، همچنان مقاومت پابرجاست و برای دفاع از مظلومین جهان قدم بر می دارد.

نماینده المصطفی در افغانستان نقش جمهوری اسلامی ایران در مقاومت اسلامی بر علیه دشمنان اسلام را مهم تلقی نموده و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر کلیدی در حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان، عراق، سوریه و یمن می باشد. این کشور به عنوان یک نیروی اصلی در مقابله با اسرائیل اشغالگر و دفاع از حقوق فلسطینی‌ها عمل کرده است. ایران در طول مبارزات خویش نشان داد که به مقابله با تروریسم و نفوذ گروه‌های افراطی مانند داعش می پردازد و نقشه کشورهای غربی برای تحت سلطه قرار دادن کشورهای اسلامی را همیشه نقش برآب می کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ثابت در اخیر پیرامون فعالیت ها و مبارزات شهید سیدحسن نصرالله پرداخته و خاطرنشان کرد: شهیدسیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان یک شخصیت کلیدی در مبارزات و مقاومت اسلامی ضد اشغالگری و صهیونیزم بود که فعالیت های مبارزاتی خویش را از دهکده ای کوچک آغاز نمود و ادامه راه مبارزاتی خویش باعث شد که مقاومت در برابر اشغالگران و حامیان آنان، به بالاترین اولویت تبدیل شود و منجر به تغییر در معادلات قدرت در منطقه شد.

در پایان این نشست ۱۴ دور نرم‌افزار کامل نور را برای کارمندان و محققان المصطفی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ثابت اهدا گردید.