امضای دفتر یادبود شهادت اسطوره‌های مقاومت در مسکو

جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی روسیه و دیپلمات‌های خارجی روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، دفتر یادبود اسطوره‌های مقاومت را امضا کردند.

این شخصیت‌ها روز پنجشنبه با حضور در اقامتگاه سفارت ایران در مسکو، ضمن امضای دفتر یادبود شهادت سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان و همرزمان شهید ایشان به ابراز همدردی پرداختند.

در این آیین که با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد، جمعی از مقامات و شخصیت‌های روس و دیپلمات‌ها و وابستگان خارجی برخی کشورها حضور داشتند.

شماری از شرکت کنندگان در گفت و گو با سفیر کشورمان، ضمن ابراز تأسف از تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران و پاسخ موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی را ستودند.

مراسم یادبود اسطوره های مقاومت در مسجد خاتم الانبیاء مسکو

بنا بر گزارش دیگری، مراسم یادبود اسطوره‌های مقاومت شهید سید حسن نصرالله، شهید عباس نیلفروشان شامگاه پنجشنبه (۱۲ مهر) با حضور سفیر، جمعی از دیپلمات‌های کشورمان، شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علاقمندان مقاومت در مسجد خاتم الانبیا (ص) مسکو برگزار شد.

کاظم جلالی، سفیر کشورمان در روسیه با اشاره به مقام شهید و شهادت در فرهنگ مقاومت، گفت: دشمنان ما نمی‌دانند در مکتب ‌معنوی که باورمند به توحید و معاد است، شهادت، آرزو، تمنا و دعاست. ما با چنین باوری انتظار شهادت شهید عظیم القدر، سید حسن نصرالله را داشتیم، چرا که سرانجام سالار شهیدان مقاومت با آن شفقت و محبوبیت در دلهای مومنان و وحشت در قلب اشرار نمی توانست، جز شهادت باشد.

وی با بیان اینکه شهادت سید الشهدا در عاشورا نهضت اسلامی را حیاتی دوباره بخشید، افزود: هرگز با شهادت، چراغ مقاومت خاموش نمی‌شود، امروز هم با شهادت سید حسن نصرالله، مقاومت به پایان نمی‌رسد.

جلالی با بیان اینکه آرمان مقاومت با آزادی سرزمین‌های پیوند خورده است، اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله از سال ۱۹۹۲ تا روز شهادت دبیرکل حزب‌الله و فرمانده مقاومت بود و از رهبران موفق بود که راز موفقیت ایشان را می‌توان در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادتشان جُست.

وی با مرور خاستگاه شکل‌گیری و مبارزات حزب الله، تلاش برای القای نابودی جریان مقاومت را جنگ روانی دشمنان خواند و تصریح کرد: حزب الله از دل سختی‌ها و زمانی بوجود آمد که رژیم صهیونیستی تمام لبنان را اشغال کرده بود و توانست با مجاهدت همه لبنان را پس بگیرد. اما امروز لبنان با آن زمان فاصله دارد و حزب الله نیز کارسازی کرده و کاملا استوار است.

سفیر کشورمان در روسیه، جمهوری اسلامی ایران را نیز برآمده از فرهنگ مقاومت توصیف و خاطرنشان کرد: مقاومت تاریخی است و در امتداد جریان موازی نبرد حق و باطل است.
جلالی بر اساس سنت الهی آینده را از آن جبهه مقاومت خواند و گفت: با همه تبلیغاتی که درباره توانمندی ارتش رژیم صهیونیستی می‌شود، این رژیم یکسال است که در یک محدوده کوچک گرفتار شده و حملاتش بیانگر استیصال و از سر دیوانگی است.

وی راهبرد جنگ روانی دشمنان درباره شماتت و پشیمان‌سازی هواداران جبهه مقاومت توصیف و خاطرنشان کرد: برخلاف ادعایی که آن خبیث شیطان صفت دارد، این وعده صادق ۲ بود که نشان داد که ایران توانمندی های بسیاری دارد، اما ایران به دنبال پیچیده کردن اوضاع، کشتار غیرنظامیان و نابودکردن زیرساخت‌ها نیست.