مراسم بزرگداشت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان در عراق

مراسم بزرگداشت شهادت مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله و آغاز سال تحصیلی در نمایندگی جامعه المصطفی در کشور عراق برگزار گردید.

این مراسم با حضور جمع کثیری از شخصیت‌های دانشگاهی ، مذهبی و دانش آموختگان مدارس مصطفی برگزار شد.

در این مراسم آقای محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و همچنین رایزن فرهنگی سفارت جناب آقای اباذری حضور داشتند .

این مراسم با خوشامدگویی نماینده‌ی المصطفی آقای دکتر محسن زاده آغاز شد که در آن بر اهمیت بزرگداشت شخصیت‌های برجسته‌ای که اثر مهمی بر تاریخ ملت اسلامی گذاشتند تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید نصرالله نماد مقاومت و پایداری بود، الگویی را در مواجهه با چالش‌ها ارائه کرد ، سپس با اشاره به موضع استوار و شجاعانه جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت و همچنین برگزاری نماز جمعه‌ی تهران که توسط رهبر معظم انقلاب اقامه شد که در فضای باز و حضور مسئولان کشور و میلیونها نفر از نمازگزاران آن را چالشی روشن دانست که پیام آن برای موجودیت غاصب رژیم صهیونیستی و حامیان آن بود .

پس از آن آقای محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران با تمجید از جایگاه سید نصرالله در دل ایرانیان و اعراب به طور یکسان ، با تاکید بر اهمیت تداوم مقاومت در مقابل دشمنان و مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از همه نیروها در دفاع از غرور و کرامت خود اشاره و به اینکه پاسخ ایرانیان به موجودیت غاصب رژیم صهیونیستی بسیار موثر بود زیرا موشک ها با دقتی بیش از هشتاد درصد به اهداف خود اصابت کردند.

وی در ادامه به بی توجهی نهاد های بین المللی به مظلومیت ملت فلسطین و لبنان اشاره کرد.

در ادامه آقای شیخ محمد الحمیداوی در سخنانی بر اهمیت دانش اندوزی، تزکیه و تقوا تاکید کرد و به رفتار علما در قرائت قرآن و پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و مقدس اشاره کرد.

شایان ذکر است در این مراسم حضور گسترده دانشجویان علوم دینی و اعضای هیات علمی نشان دهنده عمق تعلق خاطر و وفاداری جامعه دانشجویی نسبت به مسائل اسلامی بود.

مخاطبان تعامل بسیار خوبی با سخنان ارائه شده نشان دادند که فضایی پر از احساسات غرور آمیز را ایجاد کرد.

در پایان این مراسم با دعوت از حاضران برای ادامه بزرگداشت مقام شهدا ، بر ارزشهای مقاومت و وحدت و زنده نگه داشتن یادبود شهدا بر اهمیت حافظه جمعی و نقش شخصیت های تاریخی در ساختن آینده ای بهتر برای نسل های آینده تاکید شد.