رئیس جامعةالمصطفی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم:

احترام به ماموران نیروی انتظامی احترام به اقتدار و امنیت کشور است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم به همراه جمعی از روسای کلانتری‌های استان، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با‌ آیت الله دکتر عباسی دیدار کردند.

آیت الله دکتر عباسی در این دیدار با اشاره به ضایعه تلخ شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب الله لبنان، اظهار داشت: این حادثه ناگوار را به همه ملت‌های مسلمان تسلیت عرض‌می‌کنیم. این شهید بزرگوار ده ها سال پرچمدار جبهه مقاومت در منطقه بود و نقشه‌های شوم امریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه خنثی نمود و عزت را به مسلمانان و به ویژه ملت مقاوم لبنان بازگرداند.

وی با تاکید بر لزوم ایستادگی در مسیر نورانی شهداء تصریح کرد: در عملیات وعده صادق ۲، علی رغم پشتیبانی همه قدرت های دنیا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، دنیا شاهد قدرت جمهوری اسلامی ایران برای ضربه زدن به رژیم اشغالگر قدس بود. رژیم صهیونیستی در تاریخ خود همواره به دنبال القای این نگاه بود که کسی جرات نزدیک شدن به آنان را ندارد و حتی خود را به سگ هار تعبیر می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ رژیم صهیونیستی را خط مقدم و خاکریز نظام سلطه در منطقه دانست و تاکید کرد: در حالی که هیچ دولتی جرات ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی را ندارد، نظام مقدس اسلامی نشان داد با اقتدار می‌تواند به این رژیم سرکش ضربات مهلکی وارد نماید و به فضل الهی و مطابق با وعده خداوند، شر پلیدترین جریان تاریخ را به دست مومنان از سر بشریت کوتاه کند.

رئیس جامعةالمصطفی با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و تقدیر از خدمات حافظان امنیت جامعه، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست. امنیت پیش نیاز همه فعالیت های جامعه است که با فداکاری و ایثار شما عزیزان تامین می گردد.

وی ادامه داد:‌ غافله شهدای نیروهای حافظ امنیت هرگز منقطع نشده است و جامعه نیروی انتظامی همواره با فدای جان و خون خود امنیت را برای نظام اسلامی و مردم تامین می نماید و ما قدردان خدمات و جانفشانی شما هستیم.

آيت الله دکتر عباسی حفظ احترام و اقتدار نیروی انتظامی در جامعه را ضروری دانست و تاکید کرد:‌ گاهی شأن، جایگاه و اقتدار حافظان امنیت در کشور به درستی رعایت نمی شود و برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، گاهی در کشور شاهدیم به این نکته توجه کافی صورت نمی گیرد.

وی احترام به ماموران نیروی انتظامی را احترام به اقتدار و امنیت کشور خواند و گفت: افتخار و توفیق شما خدمت به مردم مومن و نظام مقدس الهی است و ان شاء الله این خدمات برای شما باقیات صالحات ارزشمندی خواهد بود.

آيت الله دکتر عباسی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی و رسالت های علمی و دانشگاهی آن پرداخت و اظهار داشت:‌ المصطفی در حقیقت بخش بین الملل حوزه علمیه به شمار می آيد که در خدمت فراگیران علوم اسلامی در سطح بین الملل، در داخل و خارج از کشور قرار دارد.

رئیس المصطفی با اشاره به تنوع ملیتی کم نظیر این مرکز علمی، ابراز داشت: بخش عمده ابعاد بین المللی شهر قم به دلیل حضور فراگیران جامعةالمصطفی است که از ۱۳۰ ملیت جهان برای تحصیل علوم دینی در این مرکز دانشگاهی حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۰۰ رشته، گرایش و مقطع در سه حوزه علوم اسلامی،‌ علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی توسط المصطفی به ده‌ها هزار دانش پژوه ارائه می گردد.

آیت الله دکتر عباسی با تاکید بر ظرفیت زبانی المصطفی، اظهار داشت: یکی از خدمات مهم المصطفی آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان به شمار می‌آید که فرصت‌های بسیار خوبی را در اختیار بخش‌های مختلف کشور در سراسر جهان قرار می‌دهد.

وی دانش آموختگان المصطفی را مهم ترین عقبه فرهنگی نظام مقدس اسلامی در سراسر جهان خواند و بر نقش پررنگ آنان در پیشبرد و گسترش ارتباطات میان ایران و کشورهای جهان تاکید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری موضوع ساماندهی اتباع غیرایرانی را مسئله ای ضروری برای کشور دانست و یادآور شد:‌ خوشبختانه همواره همکاری بسیار خوبی میان جامعةالمصطفی و نیروی انتظامی در این زمینه وجود داشته است و امیدواریم پس از این نیز تعامل روزافزون دو مجموعه را شاهد باشیم.

طلاب جامعه المصطفی از اتباع قانون مدار و با کمترین آسیب هستند

در ادامه این دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دبیرکل فقید حزب الله لبنان،‌ اظهار داشت:‌ برکت شعاع خدمات المصطفی در سطح جهانی با ظرفیت قابلی که توسط این مرکز علمی تربیت یافته‌اند، ان شاء الله زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) خواهد بود.

سردار میرحیدری طلاب جامعه المصطفی را از اتباع قانون مدار و با کمترین آسیب دانست و افزود: خوشبختانه نرخ جرایم در استان قم از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با توجه به ایمان و اعتقادات مردم و تاثیر وجود حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حوزه‌های علمیه، در برخی موضوعات نرخ جرایم نزدیک به صفر است.

وی با تاکید بر هجمه دشمنان نظام مقدس اسلامی نسبت به شهر مقدس قم، اظهار داشت: عدم همبستگی دستگاه های فرهنگی و عدم وحدت رویه در جهت خنثی سازی تهدیدها و آسیب‌ها یکی از نگرانی های پلیس جهت تامین امنیت داخلی به شمار می‌آید.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد:‌در زمینه های فرهنگی ظرفیت های بسیار خوبی در استان وجود دارد اما در اجرای برخی طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی نیازمند همکاری بیشتر نهادها و مراکز فرهنگی هستیم.

سردار میرحیدری در پایان با اشاره به وجود نگرانی ها پیرامون حضور اتباع غیرمجاز در کشور، ابراز داشت:‌ در زمینه ساماندهی اتباع غیرمجاز، فرماندهی نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز کرده است و با توجه به حساسیت‌های موجود لازم است همه مراکز مرتبط در این عرصه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم