دیدار نماینده المصطفی با اساتید اردو زبان هندوستان

نمایندہ جامعة المصطفی العالمیه در ھندوستان با جمعی از اساتید اردو زبان کشور ھندوستان در موسسه کوتاہ مدت قم دیدار کرد.

در ابتدای دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن عرض تسلیت شھادت علمدار جبھه مقاومت علامه سید حسن نصر اللہ اظهار داشت: این نشست ھای باید بیشتر برگزار شوند تا بتوانیم از پیشنھادات شما عزیزان جھت پیشرفت حوزہ ھای علمیه ھندوستان استفادہ کنیم.

وی در ادامہ با اشارہ به قول امام علی علیه السلام اظهار داشت: انسان یک شی کوچک نیست بلکہ یک جھان است که قابل رشد است لذا ھم نگاہ ما به مبداء درست باشد و ھم نگاہ ما به خود نگاہ اعتمادی باشد، زیرا این انسان دارای ھمت است و ھمت را می شود به چند تقسیم کرد۔

نماینده المصطفی در هند افزود: یک ھمت عالی یعنی در این نوع انسان نباید خورا به افراد تبھکار، منافق و کفر و فاسق ببندد یعنی انسان بلند ھمت به کار ھای بی ارزشی خود را نمی بندد اما در ھمت عدہ ای ھستند که فقط دنیا را دوست دارند و یک نوع دیگر کسانی ھستند که فقط آخرت نگر ھستند اما در انواع ھمت کسانی موفق ھستند که در زمرہ ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخرۃ حسنه باشند و کسانی که ھمت عالی داشتہ باشند شجاع ھستند ترس از کسی ندارند و امروزہ ما می بینیم که افرادی مقام معظم رهبری و سید حسن نصر اللہ و جبهه مقاومت در مقابل استکبار و صھیونیست بدون ھیچ ترس و وحشت ایستادہ اند و این افراد دارای ھمت عالی ھستند۔

وی در ادامه توضیح مختصری در مورد برنامه ھای نمایندگی ارائه نمود و اظهار داشت: ما دنبال کیفی سازی ھستیم، تلاش ما برای جذب طلاب نخبه خواھد بود و برای این کار طرح ھای متعددی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان به اهمیت کشور ھندوستان و رابطه تاریخی، زبانی و فرھنگی این کشور پهناور با جمھوری اسلامی ایران اشاره نمود.

شایان ذکر است در بخش پایانی این جلسه، اساتید و نخبگان به بیان دیدگاه ها و پیشنھادات خود پرداختند.