بازدید هیئت اعزامی جامعه المصطفی از مدارس پیوسته نمایندگی جامعه المصطفی در سوریه

هیئت اعزامی جامعه المصطفی متشکل از حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل و حجت الاسلام والمسلمین امیرانصاری، مدیرکل نظارت و بازرسی، با سفر به شهرهای نبل و الزهراء سوریه، از مدارس پیوسته نمایندگی جامعه المصطفی بازدید به عمل آوردند.

هیئت اعزامی با حضور در مدرسه نبل و اجتماع طلاب، با فعالیت های علمی و فرهنگی آن آشنا شدند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شیخ حسن عموره، مدیر مرکز، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به تاریخچه تأسیس آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، نزدیک به دویست طلبه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مرکز در حال تحصیل اند.پ

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، ضمن ابلاغ سلام رئیس جامعه المصطفی، از تلاش های صورت پذیرفته در این مدرسه تقدیر به عمل آورد و افزود: وجود مشکلات، همواره بستر پرورش شخصیت های بزرگ بوده است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین امیرانصاری در سخنانی، با تجلیل از پایمردی مجاهدان غیور شهرهای شهیدپرور نبل و الزهراء، بر نقش ویژه مادران در پرورش نسل مومن و انقلابی تأکید کرد.

در ادامه، برخی فراگیران به ارائه نظرات خود پرداختند و سپس از طلاب برتر پایه های مختلف تقدیر به عمل آمد.

همچنین هیئت مذکور با حاضر شدن در جمع خواهران دوره کارشناسی ارشد، با نظرات ایشان آشنا شدند.

افزون بر این، هیئت اعزامی با حضور در مدرسه پیوسته شهر الزهرا، با طلاب ان دیدار کردند و از برخی کلاس های درس بازدید نمودند و با فعالیت های آموزشی آن از نزدیک آشنا شدند.

در این دیدار، حجت الاسلام شیخ ابراهیم جرادی گزارشی از وضعیت آموزشی مدرسه ارائه کرد.

حضور هیئت اعزامی بر مزار شهدای نبل و الزهرا، بخش دیگری از این برنامه بود.

همچنین هیئت مزبور با حضور در مدرسه امام صادق(علیه السلام)، از مدارس تابعه نمایندگی و برگزارکننده نظام سطوح، ضمن بازدید از بخش های مختلف آن مانند کلاس های درس، کتابخانه، خوابگاه و سالن غذاخوری طلاب، با فعالیت های آموزشی و فرهنگی این مرکز آشنا شدند.

در دیدار هیئت جامعه المصطفی با طلاب مدرسه، حجت الاسلام والمسلمین عماد سعید، مدیر مدرسه، گزارشی از فعالیت های مدرسه ارائه نمود و اظهار داشت: هم اکنون، ۵۷ طلبه در سه پایه درسی به صورت شبانه روزی در این مدرسه در حال تحصیل اند.

سپس حجت الاسلام شیخ محمد عباس، به نمایندگی استادان حوزه، به سخنرانی پرداخت.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، در سخنانی، به حاضران بر لزوم تلاش و کوشش هر چه بیشتر طلاب علوم دینی و در تحصیل و تهذیب تأکید کرد و ابراز داشت: وظیفه خود می دانیم تا با برطرف کردن مشکلات پیش رو، زمینه تحصیل هر چه بهتر طلاب در فضایی مناسب فراهم گردد.