گرامیداشت شهادت سیدمقاومت در نمایندگی اندونزی

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید مقاومت سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و سایر شهدای مقاومت با حضور استاد دکتر هاشم عدنانی معاون فرهنگی و تربیتی و جناب دکتر عمار فوزی معاون پژوهشی نمایندگی اندونزی به همراه اساتید و دانشجویان کالج اسلامی صدرا در محل سالن اجتماعات المصطفی برگزار گردید.

این مراسم ابتدا با خواندن سوره یس بصورت دسته جمعی آغاز شد و سپس با قرائت اذکار تهلیل توسط استاد دکتر هاشم عدنانی ادامه یافت و برای شهدای مقاومت بویژه سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه، قاسم سلیمانی و ابومهندس دعا قرائت شد.

در ادامه دکتر عمار فوزی معاون پژوهشی نمایندگی به خصلت و ویژگی‌های سید حسن نصرالله پرداخت و اذعان داشت : سید حسن نصرالله شخصیتی منحصر به فرد بود که در طول حیات زندگی خود اصلا آسودگی خاطر نداشت و همیشه توسط رژیم صیهونیستی اسرائیل بعنوان هدف اصلی زیر نظر قرار گرفته‌بود. از زمانی‌که طوفان‌الاقصی به راه افتاد، اقدامات نسل‌کشی این رژیم شدت گرفت و گروه حزب‌الله لبنان که همیشه حامی مردم مظلوم غزه بود، به یاری گروه حماس در فلسطین آمد و سرانجام با بمباران های مداوم به لبنان دبیرکل حزب‌الله سید حسن نصرالله را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد : این رژیم بی‌رحم، اسماعیل هنیه رئیس گروه حماس فلسطین را هم در یک اقدام مرموزانه در شهر تهران ترور کردند.

معاون پژوهشی نمایندگی با اشاره به تاریخچه شخصیت‌های بزرگی مانند شهید سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه، قاسم سلیمانی، سوکارنو، نورخالص‌مجید گفت : این شخصیت‌های بزرگ، کتاب‌های شخصیت‌های بزرگ قبل از خود را مطالعه کرده و از آن الهام گرفته تا در برابر هر نوع ظلم و ذلتی ایستادگی کنند. لذا از دانشجویان می‌خواهیم که کتاب‌های شخصیت‌های بزرگ را عمیقا مطالعه کنند و از آن الهام بگیرند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه یاری خداوند همیشه نزدیک است، یادآور شد : بزرگترین پیروزی و سعادت در دنیای زمینی نیست، بلکه در آخرت است.

این مراسم با پخش کلیپی از تاریخچه زندگی شهید سید حسن نصرالله به پایان رسید.

سیدحسن نصرالله کالج صدرا