نشست فرهنگی- تبیینی «نقش جوانان در تغییر و تحول جامعه»

نشست فرهنگی- تبیینی «نقش جوانان در تغییر و تحول جامعه» در مدرسه علمیه خدیجة الکبری(سلام الله علیها) ولایت سرپل، از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان، با حضور اساتید و طلاب خواهر و کارشناسی آقای عبدالغفور برگزار گردید.

نشست با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس کارشناس نشست پیرامون نقش جوانان در تغییر و تحول جامعه صحبت نمود و گفت: جوانان به‌عنوان نیروهای پویا و خلاق جامعه، نقش کلیدی در تغییر و تحول اجتماعی دارند. با انرژی و انگیزه‌ای که در این دوره از زندگی دارند، می‌توانند به تولید ایده‌ها و نوآوری‌هایی بپردازند که به بهبود وضعیت‌های موجود کمک کنند.

وی افزود: جوانان با توانایی بالای خود در استفاده از فناوری‌های نوین، قادر به انتقال مطالب و ارزش های اسلامی به روشی مؤثر و سریع در جامعه هستند، که این امر می‌تواند به ترویج آگاهی‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی منجر شود. همچنین، فعالیت‌های اجتماعی و داوطلبانه جوانان در زمینه‌های مختلف، از جمله محیط زیست، فعالیت های خیریه و عدالت اجتماعی، نمونه‌هایی از تأثیرات مثبت آنان بر جامعه به شمار می‌رود. از طرفی، جوانان با نقد و بررسی شرایط موجود و شفاف‌سازی مسائل، می‌توانند به ایجاد گفتگوهای ضروری برای تغییرات بنیادین کمک کنند.