دیدار رئیس المصطفی خراسان با طلاب استعداد های برتر نمایندگی

حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر سعیدی فاضل، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان طی نشستی با استعداد های برتر این نمایندگی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت السلام والمسلمین دکتر سعیدی فاصل رئیس نمایندگی المصطفی خراسان در دیدار با استعداد های برتر نمایندگی خراسان گفت: در امر استعدادهای برتر و مقوله نخبگان چهار وظیفه داریم وظیفه اول شناسایی و جذب نخبگان که در این زمينه باید شاخص ها و معیارهای ما در جذب روشن و ثابت باشد.

حجت السلام والمسلمین سعیدی فاضل افزود: دومین وظیفه ایجادبستر و زمینه برای فعالیت توانمندسازها است. در این حوزه مسئله مهم این است که این توانمند سازی در چه بازه زمانی بنا هست انجام شود و برنامه برای رسیدن اين توانمند سازی چیست.

رئیس نمایندگی المصطفی خراسان گفت؛وظیفه سوم این است که حمایت های ما هم باید روشن باشد که حمایت بر اساس چه شاخصی و چگونه باید باشد.

وی اظهار داشت: وظیفه چهارم که اهمیت ویژه ای هم دارد این است که نحوه بکارگیری نخبگان باید متناسب با سطح استعداد و بر اساس‌ خروجی سطح حمایت های ما باشد.

حجت السلام والمسلمین فاضل افزود: شفافیت و روشن بودن در این چهار زمینه باید تقویت بشود تا به آفت خطرناک روزمرگی دچار نشویم که آسیب بزرگی است.

وی افزود: مبنای ما در موضوعات نخبگان این است که نخبگان یکی از پیشرانهای اصلی ما در حوزه رشد و افزایش توانمندی‌های طلاب هستند‌.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان خراسان اظهار داشت: لازمه این کار این است که معتقد باشیم به اینکه نخبگان سرمایه های اصلی المصطفی هستند، و به هیچ وجهی نباید شکاف بین فعالیت های نخبگان با سایر فعالیت های المصطفی باشد.

وی افزود: مسأله اصلی ما این است که این نخبگان در المصطفی تولید شده اند و رشد پیدا کرده اند، برای اینکه کارآیی آنها هم باید برای المصطفی باشد و پیشرفت نخبگان باید موجب پیشرفت مجموعه طلاب المصطفی باشد نه فقط پیشرفت خود نخبگان و نخبگان باید ضعف های مجموعه المصطفی را پوشش بدهند.

رئیس نمایندگی المصطفی خراسان گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که متاسفانه بین نخبگان و فعالیت های المصطفی یک فاصله هست، و به نظر می‌رسد یک موازی کاری در بین فعالیت های نخبگان و بخش های دیگر وجود دارد یعنی گاها برخی از نخبگان ما هم در تشکل های فرهنگی فعالیت میکنند و هم در حوزه نخبگان که این خطاست. اولا حوزه فعالیت نخبگان تخصصی هست نه عمومی و ثانیا شما باید در جهت رفع نیازهای المصطفی فعالیت کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قطعا فعالیتهای کارآمدی درحوزه نخبگان انجام شده هست اما مسئله این است که شما با هم افزایی و کار تشکیلاتی هماهنگ باید فعالیتهای نخبگانی و تشکیلاتی انجام دهید.

حجت السلام والمسلمین سعیدی فاصل در پایان گفت: درخواست ما از شما این هست که شما یک رویداد ایده پردازی در جهت حل مسائل المصطفی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی المصطفی داشته باشید تا بین فعالیت های نخبگانی و بدنه تصمیم گیری ارتباط برقرار بشود در واقع شما باید با ما درجهت حل مسائل المصطفی مشارکت داشته باشید و معاونت های ما هم باید مسایل و مشکلات خودشان را ظرف یک هفته آینده به نخبگان اعلام کنند و نخبگان عزیز هم ظرف سه هفته این رویداد را در جهت حل مسائل ما برگزار کنند. و ما هم اعلام می‌کنیم ما در نمایندگی المصطفی خراسان این آمادگی را داریم که صندوق حمایت از نخبگان را در نمایندگی راه اندازی کنیم‌.