بازدید نماینده المصطفی از مرکز دارالمسلمین شهر دودوما

نماینده منطقه ای جامعه المصطفی در تانزانیا با حضور در شهر دودوما پایتخت تانزانیا از مرکز اسلامی دارالمسلمین بازدید کرد.

در ابتدای این سفر حجت الاسلام و المسلمین تقوی به همراه هیئت همراه از مدرسه آکادمیک دارالمسلیمن بازدید کرده و با جناب آقای شیخ مسلم حسین بانجی؛ مدیر مدرسه آکادمیک دارالمسلمین و حوزه علمیّه اهل البیت شهر دودوما، در دفتر ایشان نسبت به برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه گفتگو نمود.

شهر دودوما، در فاصله حدوداً ۴۰۰ کیلومتری دارالسلام و پایتخت سیاسی تانزانیا است، در این شهر، علاوه بر حضور شیعیان بومی، عده‌ای از شیعیان خوجه نیز حضورداشته و فعالیت های نیز دارند.

مدرسه آموزشی آکادمی دارالمسلمین، تحت اشراف مؤسسه دارالمسلمین است که توسط آقای مسلم بانجی؛ از فارغ التحصیلان حوزه علمیه ایران اداره می‌شود. این موسسه تقریبا ۳۰ سال پیش ثبت شده است . در بخش آکادمی این مرکز، بیش از ۷۵۰ نفر دانش‌آموز، در سطوح مختلف مشغول به تحصیل می‌باشند. این مرکز تقریبا میتوان گفت تنها مرکز اسلامی شیعی با این ابعاد و گستردگی در منطقه دودوما است. این موسسه، زیر نظر آقای شیخ حسین مسلم بانجی و با پشتیبانی تعدادی از خیرین شیعیان خوجه راه اندازی شده است.

این موسسه یه حوزه علمیه به نام اهل البیت دارد که از سال ۲۰۰۷ آغاز به ار کرده است. در حال حاضر در این حوزه ۷ نفر از اساتید که یکی از آنها، شیخ یوسف؛ از فارغ‌التحصیلان سوریه و ۱ نفر از فارغ التحصیلان المصطفی و مابقی از فارغ التحصیلان حوزه‌های تانزانیا هستند، مسئولیت تدریس طلاب را به عهده دارند. دوره آموزشی در این حوزه ۴ ساله و طلاب در این مدت دوره تمهیدی و برخی از مواد کاردانی را فرا می‌گیرند و در این حوزه ۶۵ طلبه مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین تقوی و هیئت همراه از دانشگاه بزرگ شهر دودما بازدید کردند که مساحت این دانشگاه تقریبا ۶۰ هکتار بوده و دارای ۱۳ دانشکده و ۲۵ هزار دانشجو در رشته های مختلف میباشد که یکی از بزرگ ترین دانشگاه های تانزانیا محسوب می شود.

همچنین نماینده المصطفی با حضور در نماز جمعه جمعیت شیعیان بومی تانزانیا، به خطابه پرداخت و از مباحث و مسائل روز پیرامون محور مقاومت و ظلم و ستم هایی که امروز بر کشورهای فلسطین و لبنان می‌شود، اشاره کرد و به اقامه نماز جمعه پرداخت.