با حضور معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد؛

مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه

مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه، با حضور آیت الله محسن قمی، معاون بین الملل دفتر رهبری در مسجد این مجتمع برگزار شد.

آیت الله قمی با اشاره تفاوت ذاتی انسان با دیگر موجودات، اظهار کرد: انسان پرسشگر است و همواره درصدد تحلیل اوضاع و کنکاش امور پیرامون و درصدد پاسخ به سوالات خود است.

وی افزود: طلاب باید بدانند و دریابند که برای چه به خود سختی تحصیل در مبانی دینی داده اند. پاسخ به این سوال خود می تواند انگیزه بخش بوده و امید برای ادامه این مسیر دشوار را به طلبه دین هدیه کند.

معاون بین الملل دفتر رهبری با بیان این که نهادسازی و جامعه سازی را در دستور کار خود در سال های تحصیل قرار دهند، ابراز نمود: تحصیل امور دینی و تقویت بنیه علمی و معنوی خود باید با مراجعت به کشورهای خود به دنبال تاسیس مراکزی باشند تا بتوانند جامعه پیرامون خود را متحول سازند.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه امت سازی را خواص به عهده دارند که در راس آنها طلاب علوم دینی قرار دارند. اگر طلاب صاحب قلم و صاحب فکر بتوانند جامعه پیرامون خود را به مبانی اسلام و هویت دینی اصلاح کنند، دیگر شاهد جنایات و فجایع کنونی در عالم اسلام نخواهیم بود.

آیت الله قمی در پایان اذعان نمود: طلاب المصطفی باید در سیره و زندگی شخصیت های مهم جهان اسلام همانند امام خمینی(قدس سره)، امام موسی صدر و حسن نصر الله دقت کنند و آن را مورد مطالعه دقیق قرار دهند که چگونه و به عواملی چنین شخصیت های تاثیرگذار در دل تاریخ پدید آمده و الگوی امت های اسلامی می شوند.