نشست رفتار شناسی دینی روانشناختی حضرت معصومه (س)

نشست رفتار شناسی دینی روانشناختی حضرت معصومه سلام الله علیها به همت گروه و انجمن روانشناسی مدرسه عالی ادبیات و علوم انسانی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار گردید‌.

در این نشست که در ۲۴ مهرماه برگزار شد سرکار خانم عبداللهی ضمن بیان فضائل حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: حضرت معصومه در دامن اهل بیت تربیت شده و صاحب علم و درجات رفیعی است که نشان ار تربیت از سلاله پاک اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی افزود: به دلیل این کرامات خاص به کریمه اهل بیت ملقب شدند و چون تمام آنچه در شریعت خداوند بود هم علم داشتند و هم عمل می‌کردند و بسیار پاک دامن بودند به معصومه ملقب شدند.

خانم عبداللهی تصریح کرد: چند ویژگی خاص حضرت معصومه سلام الله علیها ایشان را از دیگران متمایز میکرد یکی از آنها داشتن یکپارچگی شخصیتی و انسجام شخصیت است. انسان وقتی می‌تواند به این درجه برسد که تعارضات درونی خود را حل کرده باشد و به پایداری و ثبات رسیده باشد و خانم فاطمه معصومه این ویژگی منحصر به فرد اخلاقی را داشت و به آنچه میگفت خود عمل می‌کرد و در پنهان و آشکار همان بود که خداوند از بنده انتظار داشت.

کارشناس تربیتی بنت الهدی افزود: آنچه از ویژگی‌های تاثیر گذار حضرت می‌توان گفت مهار هیجانات در مقاومت در مقابل ناملایمات زندگی است.

وی اذعان کرد: هدفمندی یکی دیگر از ویژگیهای رفتاری حضرت معصومه (سلام الله علیها) بود که بر اساس این هدفمندی که در راستای تأیید ولایت پدر و برادر بود بعد از ولیعهدی اجباری برادرش امام رضا علیه السلام هجرت کرد.

خانم عبداللهی در پایان با اشاره به واقع گرا بوددن شخصت حضرت معصومه (سلام الله علیها) بیان کرد: حضرت معصومه که در دامان اهل بیت پرورش یافته بود می‌دانست هر اتفاقی در زندگی معنایی دارد و نباید این سختی‌ها اورا از هدف اصلی رسالت خود باز دارد و همچون عمه اش حضرت زینب با هجرتش مهری تایید باشد بر امامت ولایت برادرش و با جهاد تبیین حقیقت را آشکار کند.