پیام رئیس جامعةالمصطفی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

آیت الله دکتر عباسی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی را یک اصل و نیاز اساسی و پیام آور ارزش های معنوی برای طلاب جامعةالمصطفی و خانواده های آنان دانست.

متن پیام رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام و تحیات

ورزش و فعالیت بدنی معنویت محور، به عنوان یکی از ساحت های تربیت دینی، تامین کننده سلامت و شادابی فرد و جامعه است. این ساحت تربیتی، علاوه بر سلامتی و تندرستی جسمانی، عامل مهمی در سلامت و نشاط روانی، تقویت انگیزه و اراده می باشد و پیشرفت جامعه را شتاب می بخشد.

در اندیشه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از ورزش به عنوان دروازه صدور معنویت یاد شده است؛ از این رو المصطفائیان اعم از اساتید، طلاب و کارکنان عزیز و خانواده های ایشان باید تلاش کنند تا شرایط لازم برای نهادینه شدن فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی،
به عنوان یک اصل و نیاز اساسی و پیام آور ارزش های معنوی در سطح مدارس، خوابگاه ها و خانواده فراهم شود.

انتظار می رود با سیاست‌گذاری
و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه لازم برای بهره‌مندی حداکثری طلاب عزیز از ظرفیت‌های موجود المصطفی و دسترسی آنان به امکانات و فضاهای ورزشی فراهم گردد.

ارتقای سواد و دانش ورزشی، همراه با ترغیب به ورزش عملی همگانی، با هدف توسعه و تعالی معنوی و ارتقای سلامتی، تقویت روحیه و اخلاق جوانمردی و پهلوانی و روحیه مقابله با ظلم و بی عدالتی و دفاع شجاعانه از مظلومان و ستمدیدگان از مهمترین رویکردها و اهداف بلند ورزش و تربیت جسمانی در فرهنگ اسلامی است، لذا این مهم به عنوان یک اصل در برنامه‌های تربیتی جامعه المصطفی مورد تاکید است.

در پایان، ضمن عرض تبریک به محضر اساتید معزز، طلاب گرانقدر و همکاران گرامی و عرض خداقوت به کارگزاران حوزه تربیت بدنی در المصطفی به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، از خداوند متعال برای همگان آرزوی سلامت و سعادت داشته، امیدوارم همواره مشمول ادعیه زاکیه حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) باشید.

علی عباسی