بازدید هیئت معاونت آموزش المصطفی از برخی مدارس علمیه ولایت بامیان

هیئت معاونت آموزش جامعةالمصطفی در ادامه برنامه های سفر خود به کشور افغانستان، از مدارس علمیه پیوسته و همکار المصطفی در ولایت بامیان بازدید کردند.

بازدید از مجتمع عالی امام صادق(علیه السلام) ولایت بامیان

حجج اسلام آقایان هاشم پور و بکایی و جناب آقای اسماعیلی از مجتمع عالی امام صادق(ع) ولایت بامیان، از مدارس همکار المصطفی افغانستان در شهر بامیان بازدید به عمل آوردند.

در ابتدای ورود، هیئت از سوی مدیران، اساتید و طلاب مدرسه امام صادق(ع) مورد استقبال قرار گرفتند و در ادامه، هیئت مذکور از قسمت های مختلف مدرسه مشتمل بر خوابگاه ها، مدرس ها و کتابخانه و سالن اجتماعات بازدید کردند.

در پایان هیئت از مسجد و مصلی نماز جمعه شهر جدید بامیان که در کنار مجتمع در حال ساخت و ساز است، بازدید انجام دادند.

مدرسه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) ولایت بامیان

هیئت معاونت آموزش جامعه المصطفی العالمیه ایران، در بدو ورود، هیئت از سوی مدیران و اساتید مدرسه مورد استقبال قرار گرفتند و در ادامه، هیئت مذکور از قسمت های مختلف مدرسه بازدید کردند.

سپس هیئت در جمع طلاب خواهر مدرسه در سالن اجتماعات حضور یافتند.

در ابتدا حجت‌الاسلام جناب آقای رمضان دانش مدیر محترم مدرسه ضمن خیر مقدم به هیئت، گزارشی از فعالیت های مدرسه ارائه کرد و در ادامه برنامه، حجت‌الاسلام جناب حاج آقای هاشم پور، ضمن استناد به حدیثی از حضرت علی(علیه السلام) بر سه موضوع نظم، پشتکار و تقوا در کارها و از جمله در موضوع تحصیل تاکید کرد.

مدرسه ولایت شهر بامیان

هیئت معاونت آموزش جامعه المصطفی العالمیه ایران در ادامه از مدرسه ولایت شهر بامیان، از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در ولایت بامیان بازدید به عمل آورد.

آقای عبدالقدیر دانش ضمن صحبت های خویش، عرض خیر مقدم به هیئت داشت و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بکائی در بیاناتی به تشویق طلاب بر استفاده از فرصت ها تاکید نمود و هم چنین بر انگیزه دهی طلاب و اینکه طلاب قدر جایگاه و موقعیت خود را بدانند مطالبی ایراد کرد.

در پایان با حضور هیات، مسئولان و اساتید مدرسه، مباحثی در موضوع بهتر شدن وضعیت مدارس دینی مطرح گردید و نکاتی در جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها و برنامه‌های مدارس و حوزه‌های علمیه دینی و همکاری فی‌مابین مدارس و نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان ارائه شد.