نشست فرهنگی- تبیینی «پیروی از نور ولایت»

نشست فرهنگی- تبیینی با عنوان «پیروی از نور ولایت» در مدرسه علمیه صادقیه ولایت کابل، از مدارس پیوسته نمایندگی افغانستان، با حضور اساتید و طلاب خواهر و کارشناسی آريالای عبدالقادر محمدی برگزار گردید.

نشست با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس برنامه های متنوع فرهنگی اجرا گردید و در ادامه آقای محمدی در رابطه به ولایت و تقرب به اهلبیت(علیهم السلام) صحبت نمود و گفت: از امام باقر علیه السلام با سند صحیح روایت شده که اسلام بر پنج بنیان استوار است: نماز، زکات، صوم، حج و ولایت اهل بیت علیهم السلام.

وی افزود: امام (علیه السلام) در پاسخ زراره که پرسیده بود کدامیک افضل است، فرمود: بنیان ولایت افضل از ۴ بنیان دیگر است. زیرا والی ( الهی و معصوم) مفتاح و راهنمای همه این بنیان‌هاست. بنابراین، با پیروی از خط ولایت اهل‌بیت(علیهم السلام) و عمل به سنت پیامبر‌(صلی الله علیه و آله) و سنت اهل‌بیت معصوم علیهم‌السلام، انسان دچار حیرت و گمراهی نخواهد شد.

آقای محمدی در پایان گفت: در شرایط کنونی که دوران هجوم فتنه‌هاست و فرهنگ مبتذل خارجیان درون خانه‌ها نفوذ کرده اند پیروی از نور ولایت بیش از پیش ضرورت دارد، یکی از بهترین راه‌ها تقرب به اهل‌بیت (علیهم السلام) و متصل شدن به نور ایمان و ولایت، خواندن دعاهای روزانه و زیارات هفتگی معصومین است که ضمن انجام واجبات و ترک محرمات، کارساز خواهد بود.